دلو 11, 1402 08:32 Asia/Kabul
  • بایدن: نباید اجازه بازگشت ترامپ را به کاخ سفید بدهیم
    بایدن: نباید اجازه بازگشت ترامپ را به کاخ سفید بدهیم

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه سران کشورهای مختلف جهان درباره بازگشت دوباره دونالد ترامپ به قدرت ابراز نگرانی کرده‌اند، گفت: نباید اجازه بازگشت ترامپ را به کاخ سفید بدهیم.

به گزارش رادیو دری، بایدن روز سه شنبه در جریان یک سخنرانی در کلیسایی در کارولینای جنوبی مدعی شده که چندین تن از رهبران جهان به وی عنوان کرده‌اند که از بازگشت دوباره ترامپ به کاخ سفید نگران هستند و می‌ترسند.

بایدن به حاضران در این سخنرانی هشدار داد که نباید اجازه بازگشت ترامپ را به کاخ سفید بدهیم و به این موضوع نیز اشاره کرد که ترامپ تدارکات زیادی برای کمپین انتخاباتی اش در نظر گرفته است.

بایدن بار دیگر این هشدار را مطرح کرد که آینده دموکراسی در آمریکا به انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ بستگی دارد.

اظهارات بایدن در حالی مطرح شده است که جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی ایالات متحده در نسخه جدیدی از خاطرات خود که روز سه‌شنبه منتشر شد، نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا مناسب احراز مجدد پست ریاست جمهوری این کشور نیست.

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا از ترامپ به عنوان مردی کاملاً منفعت‌طلب که دشمنان شخصی‌اش را مجازات اما با روسیه و چین مماشات می‌کند، به سختی انتقاد کرد.

بولتون که در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ در دوران ریاست ترامپ بر کاخ سفید به عنوان مشاور امنیت ملی خدمت کرد، وی را متهم کرد که فلسفه سیاسی یا چشم‌انداز سیاسی منسجمی ندارد.

وی هشدار داد که در صورت انتخاب مجدد ترامپ، وی می‌تواند اتحاد امنیتی ناتو را ترک و حمایت از اوکراین را محدود کند.

اظهارات بولتون در حالی است که شورای انتخاباتی ایالت ایلینوی روز سه‌شنبه از رد صلاحیت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا خودداری کرد تا نام او در مرحله درون‌حزبی انتخابات ریاست‌جمهوری در این ایالت روی برگه‌های رأی باقی بماند.

این تصمیم در حالی اتخاذ شد که دیوان عالی آمریکا در حال رسیدگی به پرونده‌های رد صلاحیت او در دو ایالت دیگر (کلرادو و مین) است.

این دادگاه قرار است هفته آینده به استماع درخواست تجدید نظر ترامپ درباره حکم رد صلاحیت او در ایالت کلرادو بپردازد.

 

کلیدواژه