دلو 19, 1402 15:26 Asia/Kabul
  • سه حمله تروریستی در پاکستان همزمان با برگزاری انتخابات
    سه حمله تروریستی در پاکستان همزمان با برگزاری انتخابات

همزمان با برگزاری انتخابات امروز در پاکستان، حملات تروریستی به نیروهای امنیتی در ایالات خیبرپختونخوا و بلوچستان این کشور هفت کشته و شماری زخمی برجای گذاشت.

به گزارش رادیو دری، انفجار بمب امروز  در مسیر تردد خودروهای حامل نیروهای امنیتی در شهر «دیره اسماعیل خان» در ایالت خیبرپختونخوا چهار کشته برجای گذاشت.

 در حمله‌ای دیگر به نیروهای امنیتی در شهر خاران ایالت بلوچستان نیز  دو نظامی کشته و شماری زخمی شدند.

همچنین افراد ناشناس در شهرستان کوت اعظم در منطقه تانک ولایت خیبر پختونخوا یک  پلیس را ترور کردند که در پی آن، رای دادن در کوت اعظم به طور موقت متوقف شد.

همچنین محسن داور نماینده سابق مجلس ملی پاکستان و نامزد انتخاباتی از منطقه وزیرستان شمالی از تهدید حملات تروریستی در این منطقه خبر داده و گفته است که تروریست‌های گروه تحریک طالبان پاکستان پایگاه رای گیری را به تصرف درآورده اند و مراجعه کنندگان از بیم تروریست‌ها قادر به مراجعه برای رای دهی نیستند.

در روزهای گذشته و در آستانه انتخابات امروز در پاکستان، حملات تروریستی متعددی در مناطق مختلف این کشور روی داد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجالس ملی و ایالتی پاکستان صبح امروز (پنجشنبه) در بیش از ۹۰ هزار پایگاه رای در سراسر این کشور تحت شدیدترین تدابیر امنیتی آغاز شد و روند رای گیری تا ساعت ۱۷ عصر ادامه دارد.

 ۲۷۰ هزار نفر از نیروهای ارتش در کنار بیش از ۱۵۰ هزار نیروی پلیس، سپاه مرزی و یگان ضدتروریسم انتخابات امروز پاکستان را در شهرهای سراسر این کشور از جمله در اسلام‌آباد تحت تدابیر امنیتی  قرار داده اند.

دولت به منظور آنچه «جلوگیری از هرگونه حادثه ناگوار ناشی از تهدید تروریسم» خوانده، اینترنت را در سراسر پاکستان به‌طور موقت مسدود کرده است.

.آغاز رأی‌گیری انتخابات پارلمانی پاکستان

ده‌ها کشته و زخمی بر اثر دو انفجار در بلوچستان پاکستان

16 کشته و زخمی در حمله تروریستی به پاسگاه پلیس در پاکستان

کلیدواژه