دلو 20, 1402 12:30 Asia/Kabul
  • سازمان ملل: تخریب زیرساخت‌های غزه جنایت جنگی است
    سازمان ملل: تخریب زیرساخت‌های غزه جنایت جنگی است

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت: اقدام رژیم صهیونیستی در تخریب گسترده زیرساختهای غزه و انتقال اجباری غیرنظامیان فلسطینی «جنایت جنگی» است.

به گزارش رادیو دری؛ «ولکر ترک» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد با اشاره به اینکه صهیونیست ها تمامی ساختمان های واقع در فاصله یک کیلومتری حصار بین اسرائیل و باریکه غزه را با هدف ایجاد «منطقه حائل» تخریب کردند، گفت: انتقال اجباری غیرنظامیان جنایت جنگی است.

 «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد نیز با بیان اینکه «وضعیت در غزه در حال بدتر شدن است»، بار دیگر بر نیاز فوری به برقراری آتش بس تاکید کرد و گفت: عملیات بشردوستانه سازمان ملل همچنان با محرومیت از دسترسی، تاخیر، موانع و خطرهای متعدد از جمله درگیری مواجه است و این به معنای محرومیت از کمک های بشردوستانه برای غیرنظامیان است.

در ادامه تحولات غزه، حزب الله بامداد جمعه در بیانیه ای اعلام کرد: ده ها موشک به مقر فرماندهی نظامیان رژیم صهیونیستی شلیک کرده است.

حزب الله تأکید کرد که این حمله در حمایت از مردم فلسطین در باریکه غزه و پشتیبانی از مقاومت و در پاسخ به حملات صهیونیست‌ها به روستاهای لبنان به ویژه حمله اخیر به شهر "النبطیه" انجام گرفته است.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر 2023 با حمایت همه‌جانبه کشورهای غربی، کشتار گسترده‌ای را در باریکه غزه و کرانه باختری ضد مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین به راه‌ انداخته و سکوت جامعه جهانی و نهادهای حقوق بشری در قبال جنایات اسرائیل، موجب تداوم کشتار زنان و کودکان فلسطینی توسط ماشین جنگی این رژیم نامشروع شده است.

بر اساس گزارش ها، شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به غزه  تاکنون  به ۲۷ هزار و ۷۰۸  نفر و مجروحان هم به ۶۷ هزار و ۱۴۷ نفر رسیده است.

کلیدواژه