دلو 30, 1402 08:06 Asia/Kabul
  • پوتین: روسیه آماده پایان دادن به درگیری با اوکراین است
    پوتین: روسیه آماده پایان دادن به درگیری با اوکراین است

رئیس جمهوری روسیه گفت: مسکو آماده است به درگیری با اوکراین به صورت مسالمت‌آمیز پایان دهد، اما هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که اوکراین خواهان صلح باشد.

به گزارش رادیو دری، «ولادیمیر پوتین» در برنامه ای تلویزیونی با بیان اینکه مسکو آماده گفت‌وگو با کی یف برای پایان دادن به درگیری است اعلام کرد: اگر دخالت‌های کشورهای غربی در جنگ اوکراین نبود، این جنگ 18 ماه پیش تمام شده بود، ولی اوکراین چنین چیزی نمی‌خواست.

رئیس جمهوری روسیه 21 فوریه 2022 با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

«ولادیمیر پوتین» سه روز پس از آن (24 فوریه 2022) نیز عملیات نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، ضد اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

درگیری‌ها بین روسیه و اوکراین همچنان ادامه دارد.

جنگ اوکراین با همه تبعات گسترده سیاسی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی و حتی فرهنگی‌‌اش بیست و چهارمین ماه خود را می گذراند و ارسال تسلیحات کشورهای غربی برای اوکراین همچنان ادامه دارد.

کشورهای اروپایی و غربی به ویژه آمریکا با تشدید فشار تحریم‌ها ضد روسیه و عرضه انواع سلاح‌های سبک و سنگین به کی‌یف، نه تنها گامی در جهت پایان دادن به جنگ اوکراین برنداشتند بلکه بیش از پیش به آتش درگیری ها در این کشور دامن زده‌ اند.

هشدار گوترش درباره تبدیل جنگ اوکراین به جنگ جهانی

زلنسکی: اوکراین بدون کمک آمریکا در جنگ شکست خواهد خورد

لاوروف: آمریکا با اداره جنگ اوکراین، علیه روسیه می‌جنگد

کلیدواژه