حوت 01, 1402 14:00 Asia/Kabul
  • هشدار یونیسف درباره افزایش تلفات کودکان در غزه
    هشدار یونیسف درباره افزایش تلفات کودکان در غزه

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) درباره قحطی و گرسنگی و افزایش تعداد تلفات کودکان در باریکه غزه هشدار داد.

به گزارش رادیو دری، «تد شیبان» جانشین مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد با اشاره به جلوگیری رژیم صهیونیستی از ورود کمک‌های بشردوستانه به باریکه غزه گفت: در حال حاضر حدود ۹۰ درصد از کودکان زیر ۵ سال در باریکه غزه دچار  بیماری‌های مسری هستند.

این نهاد بین المللی در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی "ایکس" نیز نوشت، نیمی از جمعیت غزه  در  شهر رفح مستقر هستند که بسیاری از آنها چند مرتبه طی جنگ بی‌خانمان و آواره شده‌اند.

سازمان جهانی بهداشت و برنامه جهانی غذا هم اعلام کردند، حدود ۷۰ درصد از کودکان فلسطینی در باریکه غزه به بیماری اسهال مبتلا شده اند.

بر اساس ارزیابی‌های سازمان ملل متحد، حدود ۱۵ درصد از کودکان زیر ۲ سال فلسطینی در باریکه غزه از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند و تقریبا به صورت کامل از دسترسی به کمک‌های انسان دوستانه محروم هستند.

در همین حال، ده‌ها شهرک نشین صهیونیست با ایجاد مانع در مقابل گذرگاه نیستانا در مرز مشترک با مصر که کامیون‌های کمک‌های بشردوستانه به باریکه غزه در این گذرگاه بازرسی می‌شوند، از ورود کامیون‌ها به اراضی اشغالی جلوگیری کردند.

مقامات رژیم صهیونیستی بارها گفته اند که اجازه ارسال کمک‌های بشردوستانه و سوخت به  باریکه غزه را نخواهند داد.

پیشتر سازمان ملل متحد نیز اعلام کرد مقامات رژیم صهیونیستی از ورود کمک‌های بشردوستانه به باریکه غزه جلوگیری می کنند که این تاخیر به قیمت جان انسان‌های بیشتری تمام می‌شود.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی در جنایتی جدید به صورت وحشیانه به سمت آوارگان فلسطینی که در غرب شهر غزه منتظر دریافت کمک‌های بشردوستانه بودند تیراندازی کرد  که ده‌ها شهید و زخمی شدند.

«رافائل بیتی» پزشک و نظامی پیشین فرانسه در بازگشت از باریکه غزه اوضاع در این منطقه را مصیبت‌بار  و "جهنم غزه" توصیف کرد.

این پزشک فرانسوی افزود، در حال حاضر ۲۵ هزار آواره در شرایط بسیار خطرناک زندگی می‌کنند و در سرپناه هایی هستند که از چوب یا پلاستیک ساخته شده است.

ممانعت صهیونیست ها از ورود کمک‌های بشردوستانه به باریکه غزه

کلیدواژه