جدی 11, 1395 23:36 Asia/Kabul
  • تدابیر امنیتی در پایتخت های غربی در آستانه سال نو میلادی

در آستانه برگزاری مراسم سال نوی میلادی(2017)، تدابیر امنیتی شدید در پایتخت کشورهای غربی به کار گرفته شده و پلیس حضوری گسترده در شهرهای مختلف اروپایی و آمریکا دارد.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه تلگراف چاپ انگلیس، به دنبال ورود اخیر یک دستگاه کامیون به یک مرکز خرید در شهر برلین پایتخت آلمان ، تعداد نیروهای پلیس مستقر و در حال گشت در سطح خیابان های لندن پایتخت انگلیس بطور بی سابقه ای افزایش یافته و موانع بتنی در خیابان های مرکزی این شهر خود نمایی می کند.

علاوه بر این بیش از 2000 افسر مسلح اسکاتلندیارد وظیفه گشت زنی در خطوط مترو زیر زمینی لندن در شب جشن سال نو را بر عهده گرفته اند. همچنین تعداد بی سابقه ای از استحکامات بتنی در تقاطع ها ایجاد شده تا از طریق آنها ترافیک مرکز لندن مدیریت شده و از هر گونه تلاش برای انجام عملیات تروریستی به مانند آنچه در حمله با کامیون در فرانسه و آلمان، اتفاق افتاد و به مرگ تعدادی از شهروندان منجر شد، جلوگیری شود.

علاوه بر لندن مقامات امنیتی در شهرهای بزرگ در سراسر جهان هم گفته اند اقدامات امنیتی را برای جشن شب سال نو تشدید کرده و برای جلوگیری از تکرار حملات تروریستی نیس و برلین، بسیاری از مسیرها در مناطق مرکزی این شهرها را مسدود کرده اند .

در واقع ترس از تکرار حملات تروریستی اخیر باعث شده است که تدابیر امنیتی در سراسر جهان تشدید شود. به عنوان مثال در پایتخت آلمان، پلیس میدان پاریس مقابل دروازه براندنبورگ را بسته و  1700 افسر اضافی را در این نقطه مستقر کرده است . توماس نویندورف، سخنگوی پلیس آلمان گفت: تمامی اقدامات برای جلوگیری از یک حمله احتمالی صورت گرفته و در تاکتیکی غیر معمول برخی از افسران پلیس اسلحه خودکار و نیمه خودکار با خود حمل خواهند کرد.

مقامات امنیتی در شهر مادرید هم اعلام کردند که ورود وسایل نقلیه شخصی بالای 3.5 تن به این شهر به مناسبت رژه روز جشن سال نو و مناسبت های هفته آینده، ممنوع است.

مقامات امنیتی در شهر نیویورک آمریکا هم اعلام کردند که تدابیر امنیتی برای مراسم جشن در میدان تایمز گسترده تر از همیشه خواهد بود و خیابان های این شهر با استفاده از 65 دستگاه خودروی سنگین مسدود شده است و حدود 7000 افسر پلیس در سطح شهر گشت زنی خواهند کرد.

 

 

کلیدواژه