حوت 08, 1402 18:12 Asia/Kabul

مردم شهرهای واشنگتن و لس آنجلس در بزرگداشت یاد نظامی آمریکایی که برای حمایت از مردم فلسطین خودسوزی کرد، تظاهرات کردند.

به گزارش رادیو دری؛ آرون بوشنل(Aaron Bushnell) 25 ساله عضو نیروی هوایی ارتش آمریکا در اعتراض به حمایت کاخ سفید از نسل کشی مردم غزه از سوی رژیم نسل کش اسرائیل، خود را مقابل سفارت این رژیم در واشنگتن به آتش کشید.

وی پس از انتقال به بیمارستان بر اثر شدت سوختگی جان خود را از دست داد.

در پی این رویداد، بسیاری از مردم در لس آنجلس و واشنگتن در اعتراض‌ به حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی و در واکنش به مرگ نظامی آمریکایی حامی فلسطین تظاهرات کردند.

فشارها بر دولت آمریکا برای حمایت از آتش بس کامل در باریکه غزه با وجود امتناع رئیس جمهوری  این کشور افزایش یافته است.

آمریکا درحالی که با ژست‌های بشردوستانه تلاش دارد از فشار افکار عمومی به دلیل مشارکت مستقیم در جنگ نسل‌کشی رژیم صهیونیستی ضد مردم فلسطین بکاهد، روز سه شنبه هفته گذشته برای سومین بار پیس نویس قطعنامه برقراری آتش‌بس فوری در باریکه غزه را با هدف حمایت از جنایت‌های رژیم صهیونیستی وتو کرد.

جنایات رژیم صهیونیستی در حق فلسطینیان، واکنش جهانیان را برانگیخته است و در اقصی نقاط جهان، مردم، دولت های مختلف و نهادهای بین المللی به حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پا خواسته اند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت فلسطین، از زمان آغاز حمله رژیم صهیونیستی به باریکه غزه در حدود پنج ماه گذشته، نزدیک به 30 هزار فلسطینی که عمده آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، به شهادت رسیده‌ اند و حدود 70 هزار فلسطینی نیز مجروح شده‌‌اند.

خودسوزی یک افسر آمریکایی در اعتراض به نسل‌کشی در غزه

کلیدواژه