حوت 13, 1402 15:24 Asia/Kabul

تظاهرات در محکومیت جنایات رژیم نسل کش اسرائیل و حمایت از مردم مطلوم فلسطین بار دیگر در شهرهای مختلف جهان برگزار شد.

به گزارش­ رادیو دری، تظاهرکنندگان حامی فلسطینیان در شهرهای مختلف جهان، با سر دادن شعارهایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و در دست داشتن پارچه نوشته و پرچم‌های فلسطین، حمایت خود را از مردم باریکه غزه نشان دادند.

حامیان فلسطین در شهرهای لس‌آنجلس، نیویورک، گلاسکو، لندن، وین، توکیو، امان، قاهره، پیزا، لوکزامبورگ، بیروت و کیتو با برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز، توقف فوری جنایات و حملات رژیم نسل کش اسرائیل ضد فلسطینیان بویژه ساکنان باریکه غزه، آتش بس دائمی در این منطقه و قطع کمک‌های آمریکا به رژیم اشغالگر صهیونیستی را خواستار شدند.

جنایات رژیم صهیونیستی در حق فلسطینیان، واکنش جهانیان را برانگیخته است و در اقصی نقاط جهان مردم، دولت های مختلف و نهادهای بین المللی به حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پا خواسته اند.

حامیان مردم فلسطین در سراسر جهان در ماه های اخیر با برگزاری تظاهرات، جنایات رژیم صهیونیستی ضد مردم باریکه غزه را محکوم کرده اند.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر 2023 با حمایت همه‌جانبه کشورهای غربی، کشتار گسترده‌ای را در باریکه غزه و کرانه باختری ضد مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین به راه‌ انداخته است.

 

از زمان آغاز حمله رژیم صهیونیستی به باریکه غزه تاکنون، 30 هزار و 320 فلسطینی که عمده آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، به شهادت رسیده‌ و 71 هزار و 533 فلسطینی نیز مجروح شده‌ اند.

حقوق مردم مظلوم فلسطین بیش از هفتاد سال است که توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی و جنایت های این رژیم نسل کش ضایع می شود.

کلیدواژه