حوت 23, 1402 13:20 Asia/Kabul
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره آغاز یک جنگ اتمی
    هشدار روسیه به آمریکا درباره آغاز یک جنگ اتمی

رئیس‌ جمهوری روسیه به آمریکا درباره هرگونه اقدام برای آغاز یک جنگ اتمی هشدار داد.

به گزارش رادیو دری، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌ جمهوری روسیه با تاکید بر اینکه تاکنون نیازی به استفاده از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی در جنگ اوکراین وجود نداشته، هشدار داد، اگر آمریکا آغازگر یک جنگ اتمی باشد، روسیه نیز برای این جنگ آماده است. 

«ولادیمیر پوتین» در پاسخ به این سوال که آیا هرگز ایده استفاده از تسلیحات اتمی به ذهنش خطور کرده است، یا نه؟ تشریح کرد: "خیر، اما روسیه آماده استفاده از این تسلیحات در صورت وجود هرگونه تهدید برای موجودیت کشور است."

جنگ روسیه و اوکراین اواخر فوریه 2022 آغاز شد. از آن زمان تاکنون کشورهای غربی بویژه آمریکا با تجهیز تسلیحاتی اواکراین باعث تشدید این رویارویی نظامی شده اند. غرب و آمریکا همچنین روسیه را تحریم کرده اند.

در همین حال، «الکساندر گوسف»، فرماندار استان ورونژ روسیه که هم مرز با اوکراین است، امروز چهارشنبه در پیام رسان تلگرام گفت، بیش از 30 پهپاد اوکراین دیشب سه شنبه توسط سامانه‌های پدافند هوایی روسیه در استان های ورونژ، لنینگراد، بلگورود این کشور شناسایی و منهدم شدند.

اوکراین برای دومین شب متوالی حملات پهپادی به چند استان روسیه انجام داد که بر اثر این حملات به زیرساخت‌ها و منازل مسکونی آسیب‌های جزئی وارد شد.

پیشتر گلادکوف، فرماندار استان بلگورود روسیه در 8 مارس 2024 / 18 حوت 1402 نیز اعلام کرد که در حمله پهپادی اوکراین به روستای روژدستونکا در منطقه گریوورونسکی در استان بلگورود روسیه، 2 غیرنظامی کشته و یک نفر نیز زخمی شد.

گلادکوف افزود: این حمله پهپادی اوکراین به روستای روژدستونکا روسیه به برخی تاسیسات و تجهیزات نیز آسیب زد.

نیرو‌های مسلح اوکراین به صورت دوره‌ای با استفاده از پهپاد‌هایی که توسط پدافند هوایی ارتش روسیه رهگیری می‌شوند، سعی می‌کنند به مناطق مرزی و مناطق مرکزی روسیه حمله کنند.

تغییر موضع اوکراین در مقابل روسیه، اعلام آمادگی کی‌یف برای صلح با روسیه

 

کلیدواژه