جدی 12, 1395 21:48 Asia/Kabul
  •  مبادله لیست تجهیزات هسته‌ای بین هند و پاکستان

هند و پاکستان در راستای پیمان منع حمله به تاسیسات و نیروگاههای اتمی یکدیگر، فهرستی از تاسیسات اتمی خود را  مبادله کردند .

به گزارش رادیو دری ،  براساس توافقنامه ای که بین دو طرف در  31 دسامبر 1988" با عنوان  ممنوعیت حملات علیه تاسیسات و تجهیزات هسته ای " امضا شد ، فهرستی از محل استقرار تاسیسات هسته ای خود را در اول ژانویه هر سال مبادله می کنند.

براساس بیانیه وزارت امور خارجه هند، امروز یکشنبه دو کشور برای بیست و ششمین بار اقدام به تبادل فهرست مربوط به تاسیسات هسته‌ای خود کردند.

دهلی نو و اسلام ­آباد همچنین به تبادل فهرست اتباع خود شامل زندانیان  و ماهیگیران که در زندان‌های  دو کشور  به سر می‌برند پرداختند.

دهلی نو و اسلام ­آباد فهرست مربوط به زندانیان خود را براساس شرایط توافق مربوط به دسترسی کنسولی میان هند و پاکستان مبادله کردند.

 براساس توافق مربوط به زندانیان که در تاریخ 21 مه 2008 امضا شد، قرار است درهر سال دو بار در  اول ژانویه و ژوئیه فهرست جامع اتباع دو کشور که در زندان‌های یکدیگر   قرار دارند مبادله  شود.

هند اعلام کرده است که در زندان­های این کشور برخی از زندانیان پاکستانی به سر می برند که پاکستان تاکنون تابعیت آنها را تائید نکرده است.

 

 

کلیدواژه