جدی 13, 1395 09:36 Asia/Kabul
  • برگزاری جشن های سال نو میلادی در اروپا در سایه فضای امنیتی

همزمان با ایام تعطیلات سال نو میلادی، کشورهای اروپایی برای مقابله با هر گونه عملیات تروریستی احتمالی چهره امنیتی به خود گرفته اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جشن های سال نو میلادی، در آلمان تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد.

پلیس شهر کلن آلمان،  بیش از یک هزار و 500 نیروی امنیتی را در سراسر این شهر برای جشن ها و مراسم سال نو میلادی مستقر کرده است.

جشن های سال نو آلمان درحالی برگزار شد که دوشنبه 29 ماه قوس  یک کامیون، گروهی از مردم شهر برلین را که در یک بازار محلی سرگرم خرید بودند، زیر گرفت که بر اثر آن دستکم 12 نفر کشته و 48 نفر زخمی شدند.

گروه تروریستی داعش، مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

مردم فرانسه نیز که شاهد حمله تروریستی نظیر آنچه در برلین اتفاق افتاد در کشورشان بودند در شهرهای بزرگ فرانسه مراسم سال نو میلادی را با حضور گسترده نیروهای امنیتی جشن گرفتند.

در جریان جشن‌های روز ملی فرانسه (24 سرطان)  یک کامیون در شهرنیس درجنوب این کشور به جمعیت حاضر در جشن حمله کرد که طی آن هشتاد و شش نفر کشته و نزدیک به ۱۵۰ نفر نیز زخمی شدند.

ترکیه اما  با وجود اتخاذ تدابیر امنیتی برای جلو گیری از تکرار وقوع حملات تروریستی باز هم ناکام ماند.

درحمله بامداد یکشنبه (آغاز سال نو میلادی) به باشگاهی شبانه در شهر استانبول، دستکم 39 نفر از جمله یک افسر پلیس کشته و65 نفر زخمی شدند.

ماه قوس گذشته نیز بر اثر انفجار دو بمب در استانبول که هدف آن نیروهای پلیس ترکیه بودند، 44 نفر کشته شدند.

میدان هوایی استانبول هم ماه سرطان گذشته هدف حمله انفجاری گروه تروریستی داعش قرار گرفت.

کشورهای غربی که با حمایت و تجهیز گروه های تروریستی، عامل اصلی ایجاد بحران و ناامنی در کشورهای منطقه به ویژه عراق و سوریه برای رسیدن به اهدافشان  بودند، در ماه های اخیر هدف حملات تروریست هایی هستند که خود حمایت کننده اصلی شان بودند.

 

کلیدواژه