جدی 13, 1395 15:50 Asia/Kabul
  • خستگی آمریکایی ها  از رویکرد سیاست خارجی دولت آمریکا

یک پایگاه تحلیلی آمریکایی نوشت ، مردم آمریکا از تسلط افراد متوهم و مغرور بر سیاست خارجی خسته‌ شده اند و به همین خاطر به دونالد ترامپ رأی دادند.

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری فارس ، پایگاه آمریکایی «نشنال اینترست» به رویکرد آمریکایی‌ها در سیاست خارجی پرداخت و ریشه مشکلات این روزهای واشنگتن و ایجاد هرج و مرج بی‌انتها در خاورمیانه را «غرور بیش از حد» دولتمردان این کشور دانست.

نشنال اینترست ابراز امیدواری کرد که  دونالد ترامپ ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا به وعده‌های انتخاباتی‌اش عمل کند و مغروران را از کاخ سفید و وزارت خارجه این کشور بیرون بریزد.

این پایگاه آمریکایی افزود، در میان مقامات آمریکایی این اطمینان وجود دارد که رویکرد تهاجمی در خارج از کشور می‌تواند آمریکا را ایمن‌تر کند، اما اگر آمریکا می‌خواهد روزی دست از ارتکاب اشتباهاتی که ریشه در غرورش دارد، بردارد، باید ذهنیتی جدید در قبال سیاست خارجی ایجاد شود و دیدگاهی واقع‌گرایانه‌تر را اتخاذ کند.

پایگاه آمریکایی «نشنال اینترست» نوشت ، مردم آمریکا مشتاق دیدن تغییراتی بنیادین در نحوه تعامل کشورشان با دنیا هستند و بخشی از این اشتیاق در رأی آنها به دونالد ترامپ نمایان شد، کسی که از همان اول مبانی رویکرد جمهوریخواهان در خصوص سیاست خارجی را به چالش کشید و گفت، جنگ های آمریکا در خارج از این کشور و مشخصا در خاورمیانه، اشتباهی خیلی بزرگ بود و این منطقه را آمریکا بود که به بی‌ثباتی کشاند.

 

کلیدواژه