حمل 13, 1403 10:53 Asia/Kabul
  • هشدار یونیسف درباره پیامدهای وحشتناک جنگ رژیم صهیونیستی برای کودکان غزه
    هشدار یونیسف درباره پیامدهای وحشتناک جنگ رژیم صهیونیستی برای کودکان غزه

سخنگوی صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) هشدار داد کودکان باریکه غزه، همچنان از پیامدهای وحشتناک جنگ رژیم صهیونیستی ضد باریکه غزه و گرسنگی رنج می‌برند و جهان فقط نظاره‌گر وضعیت آنهاست.

به گزارش رادیو دری، «جیمز الدر» سخنگوی صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) در پیامی در شبکه اجتماعی"ایکس" ضمن هشدار درباره مواجه کودکان باریکه غزه با آسیب‌ها و پیامدهای وحشتناک جنگ رژیم صهیونیستی و گرسنگی، بر لزوم برقراری آتش بس فوری در باریکه غزه تاکید کرد.

«جیمز الدر» با بیان اینکه جهان تنها نظاره‌گر رنج و گرسنگی کودکان غزه است، افزود: کودکان این منطقه به آرامی و در مقابل دیدگان جهانیان جان می‌سپارند و زندگی هزاران کودک باریکه غزه، به اقدام فوری برای نجات آنها وابسته است.

بررسی های یونیسف و سازمان جهانی غذا در شمال باریکه غزه در ژانویه 2024 نشان می‌دهد، حدود 16 درصد از کودکان این باریکه با سوء تغذیه بسیار شدید مواجه هستند.

با وجود تصویب قطعنامه الزام‌آور در شورای امنیت سازمان ملل متحد و درخواست جامعه جهانی برای برقراری آتش‌بس در باریکه غزه و فراهم شدن زمینه دسترسی مردم این باریکه به کمک‌های بشردوستانه، رژیم نسل کش صهیونیستی کماکان به جنایات و حملاتش به باریکه غزه ادامه می‌دهد.

قطعنامه آتش‌بس فوری در باریکه غزه، سرانجام پس از نزدیک به 6 ماه جنگ در باریکه غزه در مارس 2024 در شورای امنیت سازمان ملل متحد به تصویب رسید که برقراری آتش‌بس فوری در باریکه غزه را خواستار شده است تا این امر به آتش‌بس پایدار منجر شود.

14 عضو از 15 عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد به قطعنامه ارائه شده توسط اعضای غیردائم این شورا برای برقراری آتش‌بس فوری در باریکه غزه رای مثبت دادند و از آن حمایت کردند و آمریکا به عنوان عضو دائم این شورا، رای ممتنع داد و به این ترتیب قطعنامه برقراری آتش‌بس در باریکه غزه به تصویب رسید.

آزادی فوری و بی‌قیدوشرط تمام گروگان‌ها و تضمین دسترسی بشردوستانه به باریکه غزه از موارد این قطعنامه است.

پیش از این دو بار قطعنامه های پیشنادی دیگر کشورها با رای وتوی آمریکا نافرجام ماند تا رژیم اشغالگر صهیونیستی با کمک حامی دیرینه خود یعنی واشنگتن بتواند به عملیات نسل کشی فلسطینیان در باریکه غزه ادامه دهد.

رژیم نسل کش صهیونیستی از هفتم اکتبر 2023  (15میزان 1402) با حمایت همه‌جانبه آمریکا و  کشورهای غربی، کشتار گسترده‌ای را در باریکه غزه ضد مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین به راه‌ انداخته است.

از زمان آغاز حمله رژیم صهیونیستی به باریکه غزه تاکنون، 32 هزار و 782 فلسطینی که عمده آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، به شهادت رسیدند و 75 هزار و 298 فلسطینی نیز زخمی شدند.

روسیه: قطعنامه آتش‌بس غزه برای همه طرف‌ها الزام‌آور است

کلیدواژه