حمل 18, 1403 12:28 Asia/Kabul
  • گوترش: کودکان غزه به دلیل کمبود آب و غذا می‌میرند
    گوترش: کودکان غزه به دلیل کمبود آب و غذا می‌میرند

دبیرکل سازمان ملل متحد بار دیگر بر برقراری آتش بس در باریکه غزه و توقف حملات اسرائیل تاکید و تصریح کرد: بیش از یک میلیون نفر از جمعیت غزه با گرسنگی فاجعه‌باری روبرو هستند و کودکان غزه امروز به دلیل کمبود آب و غذا می میرند.

به گزارش رادیو دری؛ «آنتونیو گوترش» در جمع خبرنگاران گفت: درخواست های فوری خود را برای آتش بس فوری بشردوستانه، آزادی بی قید و شرط همه گروگان ها، حفاظت از غیرنظامیان و ارسال بدون مانع کمک های بشردوستانه تکرار می کنیم.

وی افزود: شش ماه از  جنگ غزه می گذرد و ما در آستانه قحطی جمعی، آتش منطقه ای و از دست دادن کامل ایمان به استانداردها و هنجارهای جهانی هستیم و وقت آن است که از این پرتگاه عقب نشینی کنیم، اسلحه ها را  کنار بگذاریم، رنج وحشتناک را کاهش دهیم  و قبل از اینکه خیلی دیر شود، قحطی احتمالی را متوقف کنیم.

دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: وضعیت غزه کاملاً ناامیدکننده است و شرایط بشردوستانه بحرانی نیازمند یک جهش بسیار بزرگ در ارائه کمک های نجات بخش است.

به گفته گوترش، در جنگ غزه حدود ۱۹۶ فعال بشردوستانه از جمله بیش از ۱۷۵ نفر از کارمندان سازمان ملل متحد کشته شدند.

در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به باریکه غزه از هفتم اکتبر سال 2023 تاکنون بیش از 33 هزار فلسطینی شهید و بیش از 75 هزا نفر دیگر زخمی شده اند.

گوترش: جنایات اسرائیل در غزه عواقب وصف نشدنی دارد

گوترش: آتش بس انسانی در غزه نباید به تاخیر بیافتد

کلیدواژه