حمل 30, 1403 12:26 Asia/Kabul
  • درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم رژِیم اسرائیل
    درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم رژِیم اسرائیل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد با تاکید بر برقراری آتش بس فوری در باریکه غزه، بررسی تحریم اسرائیل و از سرگیری دوباره فعالیت آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا UNRWA) را خواستار شد.

به گزارش رادیو دری، «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد چهارشنبه شب در نشست شورای امنیت گفت: تصویب قطعنامه شماره 2728 این شورا برقراری آتش بس در غزه، دسترسی ایمن و بدون مانع به کمک‌های بشردوستانه را برای همه مردم این منطقه نیازمند تضمین کرده و به جلوگیری از تهدید فزاینده گسترش بیشتر بحران در کل منطقه نیز کمک خواهد کرد. 

واسیلی نبنزیا افزود: رعایت نکردن قطعنامه‌های لازم الاجرای شورای امنیت از سوی رژیم نسل کش اسرائیل باید منجربه اعمال تحریم‌هایی ضد این رژیم شود و شورای امنیت باید این موضوع را فوراً بررسی کند.

دیپلمات روس تصریح کرد، بودجه آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا UNRWA) نیز باید به طور کامل از سر گرفته شود، زیرا این آژانس این آژانس باید همچنان فعالیت داشته و به مردم در محاصره غزه کمک کند.

واسیلی نبنزیا افزود: از زمان تشدید درگیری ها بین فلسطین و اسرائیل، حدود دو میلیون فلسطینی مجبور به ترک خانه های خود شده اند که برخی از آنها به موسسات تحت نظارت آنروا پناه برده اند که علیرغم وضعیت بشردوستانه و بین‌المللی، آنها همچنان مورد هدف حملات اسرائیل قرار می گیرند.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد همچنین نسبت به تصمیم تعدادی از کمک کنندگان کلیدی مبنی بر تعلیق کمک مالی به "آنروا"، به دلیل اتهاماتی بی اساس مبنی بر همکاری کارکنان آن با حماس، ابراز حیرت و خشم کرد و گفت: روسیه به طور قاطعانه تلاش‌ها برای بی اعتبار کردن آنروا از طریق کمپین‌های اطلاعات نادرست را محکوم می‌کند.

رژیم صهیونیستی از 15میزان گذشته با حمایت همه‌جانبه کشورهای غربی، کشتار گسترده‌ای را در باریکه غزه و کرانه باختری ضد مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین به راه‌ انداخته و سکوت جامعه جهانی و نهادهای حقوق بشری در قبال جنایات اسرائیل، موجب تداوم کشتار زنان و کودکان فلسطینی توسط ماشین جنگی این رژیم نامشروع شده است.

برنامه اتحادیه اروپا برای تحریم اسرائیل

کلیدواژه