جدی 14, 1395 15:29 Asia/Kabul
  •  بیانیه نمایندگان مجلس ایران در سالگرد شهادت شیخ نمر

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران بار دیگر با محکوم کردن اعدام شیخ نمر باقر النمر، روحانی مبارز عربستانی از سازمان‌های حقوق بشری خواستند از رفتارهای دوگانه با اینگونه جنایات ضدبشری آل سعود خودداری و به وظیفه قانونی و اخلاقی خود عمل کنند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران روز سه شنبه در نخستین سالگرد اعدام شیخ نمر با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند اعدام و شهادت شیخ نمر در شرایطی که تروریست‌ها آسایش و امنیت منطقه و جهان را سلب و ثبات و آرامش را در منطقه تهدید کرده‌اند، حاکی از عمق بی‌تدبیری و بی‌مسئولیتی حاکمان سعودی بود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران تاکید کردند: عربستان که در سال‌های اخیر با حمایت از تروریسم در منطقه و حمله به خاک یمن و کشتار مردم بی‌گناه آن و حمایت از سرکوب شهروندان دیگر کشورها نقش غیرسازنده‌ای در ثبات منطقه در پیش گرفته است در عمل در مسیر تشدید تفرقه‌افکنی در منطقه گام برمی‌دارد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران تصریح کردند: دولت عربستان در اقدامی غیرانسانی و مغایر با موازین بین‌المللی شیخ نمر روحانی ارشد و عالیقدر جهان اسلام را به شهادت رساند.

شیخ نمر در تاریخ  23 میزان 1394  از سوی دادگاه کیفری آل سعود به اتهام واهی اقدام ضد امنیت ملی و محاربه، به «اعدام با شمشیر و به صلیب کشیده شدن در انظار عمومی» محکوم شد.

اعدام شیخ نمر به عنوان جنایتی هولناک و تروریسم دولتی در 12 جدی 1394 با واکنش‌های منطقه‌ای  و سازمان‌های مستقل بین‌المللی همراه شد.

 

 

کلیدواژه