ثور 06, 1403 18:28 Asia/Kabul
  • پاکستان: سفر موفق رئیسی به اسلام آباد یک «تحول بزرگ» است
    پاکستان: سفر موفق رئیسی به اسلام آباد یک «تحول بزرگ» است

وزیر دفاع پاکستان سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد را موفق ارزیابی کرد و‌ آن را تحولی بزرگ دانست.

به گزارش رادیو دری، خواجه محمد آصف وزیر دفاع پاکستان در گفت وگو با شبکه خبری جیو تی وی‌ این کشور، سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان و رایزنی‌ دو طرف درباره طرح‌های اقتصادی را موفقیت آمیز خواند.

وی با اشاره به مذاکرات درباره طرح انتقال گاز ایران به پاکستان موسوم به «آی پی» نیز تأکید کرد که به زودی راهکارهایی برای تکمیل این طرح مهم ایجاد و این پروژه تکمیل خواهد شد.

خواجه آصف افزود: با توجه به ناآرامی‌هایی که کشورهای منطقه با آن مواجه هستند و همچنین افزایش مداخله قدرت‌های غربی در امور منطقه از طریق جنگ های نیابتی، تمام ذینفعان منطقه باید بر روی یک پلت فرم مشترک گرد هم آیند تا از منافع خود محافظت کنند.

وزیر دفاع پاکستان با انتقاد شدید از رویکرد قدرت‌های استعماری و کشورهای غربی در جهان به ویژه فراموش کردن تمامی قوانین بین‌المللی و انسانی در قبال رژیم صهیونیستی گفت: ما همیشه از کشورهایی که در مقابل این رویکرد استعماری ایستادگی کرده و آنها را شکست می دهند حمایت می کنیم.

همزمان با سفر موفق سیدابراهیم رئیسی و هیأت بلندپایه ایران به پاکستان که دستاوردهایی همچون امضای چندین تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه و هدف گذاری تجارت ۱۰ میلیارد دلاری با پاکستان را در پی داشت، آمریکا با هدف سنگ اندازی در روابط اسلام آباد - تهران، پاکستان را به تحریم احتمالی درصورت گسترش روابط با ایران تهدید کرد.

وزیر نفت پاکستان: پروژه گاز ایران نیاز کشور پاکستان است

کلیدواژه