ثور 08, 1403 10:54 Asia/Kabul
  • خیزش جهانی دانشجویان در حمایت از فلسطین
    خیزش جهانی دانشجویان در حمایت از فلسطین

اعتراضات و تجمع‌های دانشجویان کشور‌های مختلف در حمایت از ملت فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی ادامه دارد.

به گزارش رادیو دری، درپی کشف چندین گور جمعی در خان یونس، هیات مستقل حقوق بشر در غزه اعلام کرد: همچنان سرنوشت تعداد زیادی از اجساد در این شهر نامشخص است.

"توما پورت" نماینده حزب فرانسه تسلیم ناپذیر در مجمع ملی فرانسه در پیامی در ایکس با انتشار تصاویر خود در کنار دانشجویان حامی فلسطین نوشت: در کنار دانشجویان دانشگاه علوم سیاسی پاریس ( ساینس پو) که برای محکوم کردن نسل کشی غزه و درخواست آتش بس فوری بسیج شده اند.

پورت افزود: این جوانان افتخار فرانسه آن هم در زمانی هستند که دولت فرانسه همچنان همدست کشتارها در باریکه غزه است.

همچنین شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر در گزارشی اعلام کرد، پلیس آلمان تجمع همبستگی با فلسطین در برلین را سرکوب و شماری از تظاهرکنندگان را بازداشت کرد.

در ادامه این گزارش آمده است، دانشجویان هوادار فلسطین در دانشگاه وارک در شهر وارک بریتانیا، با برپایی چادر در محوطه این دانشگاه، به نسل کشی اسرائیل و حمایت دولت های غربی از آن، اعتراض و حمایت خود را از جامعه دانشگاهیان حامی فلسطین اعلام کردند.

گفتنی است، تصاویری از دانشجویان ضد اسرائیلی دانشگاه وارک در حالی که چفیه به دور سر و گردن پیچیده اند و پرچم فلسطین را در دست دارند، در کنار چادرهای برپا شده در محوطه این دانشگاه در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.

این دانشجویان اعلام کرده اند با دانشجویان دانشگاه های آمریکا، به ویژه در دانشگاه کلمبیا، در حمایت از فلسطین، اعلام همبستگی می کنند.

برغم بازداشت گسترده دانشجویان در دانشگاههای مختلف و سرکوب پلیس و تلاش برای برچیدن این اعتراضات، دانشجویان همچنان در صحنه حضور دارند و نیروهای امنیتی و پلیس تاکنون راه به جایی نبرده اند.

این گونه سرکوب های خشونت آمیز در امتداد سیاست حمایت علنی از کشتارها و جنایات جنگی اسرائیل به شمار می رود و موجب تشویق آن رژیم به ادامه تنش آفرینی، جنگ افروزی و نسل کشی خواهد شد.

سرکوب شدید دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا

کنعانی: کاخ سفید شایستگی اخلاقی اظهارنظر درباره حقوق‌بشر را ندارد

کلیدواژه