ثور 08, 1403 13:45 Asia/Kabul
  • حمایت سازمان ملل از حق اعتراض مسالمت آمیز مردم آمریکا
    حمایت سازمان ملل از حق اعتراض مسالمت آمیز مردم آمریکا

سخنگوی سازمان ملل گفت که دبیرکل سازمان ملل از حق مردم آمریکا برای اعتراض مسالمت آمیز حمایت می‌کند.

به گزارش رادیو دری، «استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل روز (جمعه) در جمع خبرنگاران با اشاره به حمایت دبیرکل سازمان ملل از آزادی بیان و حق مردم برای اعتراض مسالمت آمیز تصریح کرد: تاکید دبیرکل سازمان ملل بر این موضوع است که باید اطمینان حاصل شود این اعتراضات تبدیل به انتشار اظهارات نفرت انگیز نشود.

حمایت از مردم غزه و اعتراض ها به سیاست های دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در حمایت همه جانبه از رژیم اسرائیل، این بار از سوی اقشار مختلف دانشجویان در دانشگاه های آمریکا آغاز شده است.

از زمان شروع اعتراض ها به جنگ اسرائیل در غزه با عنوان «جنبش همبستگی با غزه» از دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا و سرایت آن به سایر دانشگاه های آمریکا براساس گزارش رویترز، حدود ۵۵۰ نفر دستگیر شده اند.

این اعتراض ها در پی حمایت های همه جانبه دولت بایدن از اسرائیل و کشتار بی وقفه مردم غزه به تلافی شکست این رژیم در عملیات طوفان الاقصی در 15میزان گذشته و نیز عدم اجرای هرگونه آتش بس فوری و به منظور پایان دادن به کمک های نظامی و امنیتی واشنگتن به تل آویو صورت گرفته است.

با این حال، استفاده از خشونت و ابزارهای پلیسی برای مقابله و سرکوب تجمعات و اعتراضات آرام و روز افزون دانشجویان و جوانان آمریکایی و ورود پلیس به محیط دانشگاهی، مخالف ادعاهای آن کشور در باره اصل آزادی بیان و آزادی تجمعات بوده و محیط و مراکز علمی را امنیتی می سازد.

اینگونه سرکوب های خشونت آمیز در امتداد سیاست حمایت علنی از کشتارها و جنایات جنگی اسرائیل به شمار می رود و موجب تشویق آن رژیم به ادامه تنش آفرینی، جنگ افروزی و نسل کشی خواهد شد.

این تجمعات اعتراضی همچنین نشانه خشم و نگرانی فزاینده وجدان‌های بیدار در آمریکا، از جمله جامعه مسلمانان آن کشور و نیز نگرانی های روزافزون جامعه جهانی نسبت به استمرار و تقویت حمایت مالی، سیاسی و تسلیحاتی و گسترده دولت و کنگره آمریکا از جنایات جنگی و نسل کشی در فلسطین و نادیده گرفتن حقوق بشر و بین الملل است.

سرکوب شدید دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا

کنعانی: کاخ سفید شایستگی اخلاقی اظهارنظر درباره حقوق‌بشر را ندارد

خیزش جهانی دانشجویان در حمایت از فلسطین

کلیدواژه