ثور 10, 1403 18:31 Asia/Kabul
  • نماینده پاکستان: نبرد حماس ضد اسرائیل کاملا مشروع است
    نماینده پاکستان: نبرد حماس ضد اسرائیل کاملا مشروع است

نماینده هیات پارلمانی پاکستان در کنفرانس بین المجالس اسلامی در ترکیه گفت مقاومت مسلحانه فلسطینیان از جمله حماس در برابر رژیم اسرائیل بر اساس قوانین بین‌المللی کاملاً موجه است.

به گزارش رادیو دری، سناتور مشاهد حسین سید نماینده هیات پارلمانی پاکستان در نشست بین المجالس اسلامی با موضوع قدس و فلسطین که با حضور مقامات بیش از ۸۰ کشور جهان در استانبول ترکیه برگزار شد، گفت: وفاداری به آرمان‌های ملت فلسطین و حمایت از آنان سرلوحه کار مسلمانان پاکستان است و این امر ریشه در اندیشه‌های محمدعلی جناح بنیانگذار فقید پاکستان دارد.

وی با تاکید بر این که نبرد رزمندگان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ضد اشغالگری اسرائیل "مقاومت برحق" است، گفت: جنگ ضد اسرائیل مقاومت فلسطین بر اساس قوانین بین المللی و و منشور ملل متحد، مشروعیت دارد.

سیاستمدار پاکستانی واکنش منفعلانه حاکمان کشورهای اسلامی و دولت‌های غربی در دفاع از مردم غزه را نیز مورد سرزنش قرار داد و گفت: نسل‌کشی اسرائیل در غزه "نخستین نسل‌کشی زنده و مستقیم در تاریخ بشریت" تلقی می‌شود.

حسین سید تصریح کرد: افکار عمومی جهان حمایت‌های قوی و بی نظیری از مبارزه فلسطین و همبستگی با غزه داشتند اما حاکمان برخی کشورهای اسلامی در این زمینه عکس‌العمل ضعیفی از خود نشان دادند.

بر اساس آمار‌ وزارت بهداشت فلسطین از آغاز حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون ۳۴ هزار و ۳۸۸ فلسطینی در این منطقه به شهادت رسیده و ۷۷ هزار و ۴۳۷ نفر هم زخمی شده اند.

محمود عباس: رژیم صهیونیستی ۷۵ درصد نوار غزه را ویران کرده است

کلیدواژه