ثور 12, 1403 11:29 Asia/Kabul
  • هشدار جهانی نسبت به وخامت اوضاع غزه
    هشدار جهانی نسبت به وخامت اوضاع غزه

مدیرکل سازمان بهداشت جهانی (WHO) هشدار داد، حمله ارتش اسرائیل به شهر رفح باریکه غزه، فاجعه انسانی به دنبال خواهد داشت.

به گزارش رادیو دری، "تدروس آدهانوم گبریسوس"، مدیرکل سازمان بهداشت جهانی (WHO) دیروز سه شنبه ضمن هشدار درباره اینکه تهاجم تمام عیار به شهر رفح  در جنوب باریکه غزه یک فاجعه انسانی خواهد بود، بر اجرای آتش‌بس و برقراری «صلح پایدار» تاکید کرد.

هشدار جهانی نسبت به وخامت اوضاع غزه

پیشتر مدیرکل سازمان بهداشت جهانی از کودک‌کشی رژیم صهیونیستی در باریکه غزه انتقاد کرد و و آن را لکه ننگی بر پیشانی بشریت دانست.

طبق این گزارش، مدیرکل سازمان بهداشت جهانی همچنین افزود: محرومیت از نیازهای اولیه از جمله غذا، سوخت و مراقبت‌های بهداشتی، غیرانسانی و غیرقابل تحمل است.

بسیاری از کارشناسان، هدف بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از اصرار بر تداوم جنگ را، حفظ حیات سیاسی و فرار از تعقیب قضائی می دانند.

پیشتر "آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل متحد نیز نسبت به حمله زمینی اسرائیل به رفح  هشدار داد و اعلام کرد، عملیات نظامی در رفح «تأثیر مخربی بر فلسطینیان غزه» خواهد داشت.

دبیرکل سازمان ملل روز سه شنبه گفت: همه اعضای شورای امنیت و بسیاری از دولت‌های دیگر به وضوح مخالفت خود را با عملیات نظامی اسراییل در رفح اعلام کرده‌اند. 

دبیر کل سازمان ملل متحد افزود، بیش از 1.2 میلیون نفر پس از فرار از حملات هوایی اسرائیل در شمال باریکه غزه در رفح پناه گرفته اند. در شمال غزه، آسیب پذیرترین افراد - از کودکان بیمار گرفته تا افراد دارای معلولیت - در حال حاضر از گرسنگی و بیماری می میرند.

نظامیان رژیم صهیونیستی در چند روز گذشته در حالت آماده باش برای حمله زمینی به شهر رفح، جنوب باریکه غزه، قرار دارند.

با گذشت نزدیک به هفت ماه از جنگ غزه، حملات هوایی و بمباران‌های ارتش رژیم نسل کش اسرائیل تشدید شده است و در روزهای اخیر مناطق مسکونی رفح هدف حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی  قرار گرفته‌اند.

هشدار سازمان ملل درباره وخامت اوضاع انسانی در غزه

کلیدواژه