جدی 14, 1395 23:48 Asia/Kabul
  • افزایش شکایات مردمی نسبت به کالاهای صهیونیستی در آمریکا

وزارت خزانه داری آمریکا گزارش داد که شکایت نسبت به واردات محصولات تولیدی شهرک های صهیونیست نشین در کرانه باختری افزایش یافته است .

به گزارش روزسه شنبه خبرگزاری صدا و سیما ، هر سال آژانس گمرک و حفاظت مرزی آمریکا 800 تا 1000 شکایت در مورد واردات کالاها از سراسر دنیا دریافت می کند. اخیرا نیز این آژانس تایید کرده است شمار شکایات در مورد محصولات تولیدی رژیم صهیونیستی افزایش یافته به طوریکه در این شکایات آمده است، محصولات تولیدی رژیم صهیونیستی با بربچسب های متفاوتی نسبت به محل دقیق ساخته شدن محصولات وارد می شود.
براساس این گزارش، با این وجود آژانس گمرک و حفاظت مرزی آمریکا از واکنش خود در مورد اقدامات تنبیهی علیه نقض­ کنندگان این قوانین، امتناع کرده است.
با توجه به وجود شهرک های غیرقانونی بسیاری که در کرانه باختری از سال 1995 ساخته شده است، قوانین آمریکا می گوید محصولات تولید شده در شهرک های صهیونیستی باید به صورت ویژه برچسب ساخته شده در «کرانه باختری/ نوار غزه» ، «کرانه باختری/ غزه» ، «کرانه باختری» ، «غزه» و یا «نوار غزه» داشته باشند. با این وجود کالاهای صهیونیستی تحت برچسب هایی مانند: «ساخت اسرائیل» ، «اسرائیل» ، «اراضی اشغالی- اسرائیل» و کلمات مشابه آن وارد آمریکا می شود.
در سال 2015، اتحادیه اروپا قانونی تصویب کرد که بر اساس آن تمامی محصولات تولیدی اراضی اشغالی پس از 1967، (کرانه باختری، غزه، بلندی های جولان) باید دارای برچسب ویژه باشند تا در نتیجه ، خریداران از سازنده این محصولات آگاهی پیدا کرده و خرید محصولات اسرائیلی را تحریم کنند.

 

 

کلیدواژه