ثور 15, 1403 14:12 Asia/Kabul
  • بورل: اسرائیل غرب آسیا را دچار بدترین چرخه خشونت کرده است
    بورل: اسرائیل غرب آسیا را دچار بدترین چرخه خشونت کرده است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: پاسخ نامتناسب رژیم صهیونیستی به عملیات طوفان الاقصی، منطقه غرب آسیا را دچار بدترین چرخه خشونت کرده است.

به گزارش رادیو دری، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به انگلیس سفر کرده است، روز جمعه در جمع دانشجویان دانشگاه آکسفورد، گفت: آنچه پس از گذشت هفت ماه در غزه رخ می‌دهد بسیار وحشتناک است.

بورل با تکرار مواضع خصمانه غرب ضد عملیات جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) (طوفان الاقصی - هفتم اکتبر 2023) علیه رژیم صهیونیستی تصریح کرد: اما یک اتفاق وحشتناک نمی‌تواند اتفاق وحشتناک دیگری (جنایات رژیم صهیونیستی در باریکه غزه) را توجیه کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بخش دیگری از سخنان خود، به معیارهای دوگانه غرب در قبال جنگ در اوکراین و غزه اعتراف کرد و گفت: «مردم واکنش سریع و قاطع ما را در حمایت از اوکراین مشاهده کردند اما نسبت به رفتار ما در قبال فلسطین تردید دارند. برداشت آنها این است که ارزش غیرنظامیان اوکراینی با مردم غزه، جایی که بیش از ۳۴ هزار غیرنظامی کشته شده و گرسنگی کودکان فلسطینی را می‌کشد، متفاوت است.»

بورل با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره آتش‌بس در غزه را نقض کرده است، تصریح کرد: «ما باید در ادبیات خود به طور یکپارچه و منسجم عمل کنیم. اگر در جایی اعلام می‌کنیم که جنایت جنگی رخ داده است باید در هرجای دیگری که چنین اتفاقی رخ می‌دهد، با همین ادبیات سخن بگوئیم.»

رژیم صهیونیستی در هفت ماه گذشته، کشتار گسترده‌ای را در باریکه غزه به راه‌ انداخته و ضمن بستن تمام گذرگاه‌ها و جلوگیری از ورود کمک‌های امدادی، این منطقه را به یک ویرانه تبدیل کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد ماه پیش قطعنامه‌ای را در حمایت از برقراری آتش‌بس فوری در باریکه غزه برای انتقال فوری کمک‌های بشردوستانه تصویب کرد؛ اما رژیم صهیونیستی با حمایت تمام‌قد واشنگتن این قطعنامه را نادیده گرفته است و به کشتار مردم فلسطین ادامه می‌دهد.

بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۳۴ هزار و پانصد فلسطینی بر اثر جنایات رژیم صهیونیستی در باریکه غزه شهید شده‌اند.

هشدار جهانی نسبت به وخامت اوضاع غزه

کلیدواژه