ثور 17, 1403 19:18 Asia/Kabul
  • انگلیس پناهجویان را به جای روآندا به عراق انتقال می‌دهد؟
    انگلیس پناهجویان را به جای روآندا به عراق انتقال می‌دهد؟

اسکای‌نیوز گزارش داد دولت انگلیس در یک مرحله، ایده اعزام پناهجویان به عراق را بررسی کرده بود.

به گزارش رادیو دری، اسنادی که شبکه انگلیسی اسکای نیوز منتشر کرده است نشان می دهد لندن قصد دارد از عراق همچون روآندا به‌ عنوان محل بررسی پرونده مهاجران غیرقانونی استفاده کند.

طرح انتقال مهاجرین از انگلیس به روآندا، به عنوان یک راهکار برای مدیریت مهاجران غیرقانونی و پرونده‌های پناهندگی آنها مطرح شده بود.

مطابق ااین طرح که بر اساس یک موافقت‌نامه بین انگلیس و رواندا به اجرا درآمده و مورد انتقاد شدید نهادی حقوق بشری است، پناهجویانی که به‌طور غیرقانونی وارد انگلیس شده‌اند به روآندا فرستاده می‌شوند تا پرونده آنها بررسی شود و در صورتی که درخواست پناهندگی آنها در انگلیس رد شود، آنها مجبور هستند در روآندا یا کشور دیگری درخواست پناهندگی دهند.

اسکای نیوز در گزارش خود آورده است: حضور عراق در این پروژه به این معنی است که دولت انگلیس به دنبال انتقال پناهجویان به کشوری است که به دلیل شرایط امنیتی، شهروندان خود را از رفتن به آن منع می کند.

بسیاری از نهادهای حقوق بشری و فعالان اجتماعی معتقدند که این طرح باعث نقض حقوق بشر مهاجران می‌شود زیرا انتقال مهاجران به یک کشور دیگر که شرایط امنیتی و اجتماعی مناسبی برای زندگی آنها ندارد ممکن است مهاجران را با مشکلات قانونی و فرهنگی روبه‌رو کند و زندگی آنها را تحت تاثیر قرار دهد.

پارلمان انگلیس طرح اخراج مهاجران غیرقانونی به رواندا را تصویب کرد