ثور 18, 1403 13:37 Asia/Kabul
  • هشدار سازمان ملل متحد درباره هرگونه حمله رژیم صهیونیستی به رفح
    هشدار سازمان ملل متحد درباره هرگونه حمله رژیم صهیونیستی به رفح

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد نسبت به هرگونه حمله رژیم نسل کش صهیونیستی ضد شهر رفح، جنوب باریکه غزه که بیش از یک میلیون آواره فلسطینی به آنجا پناه برده‌اند، هشدار داد.

به گزارش رادیو دری، «دنیس فرانسیس»، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد تأکید کرد، حمله بی‌پروای رژیم صهیونیستی به شهر رفح در رفح منجر به فجایع انسانی بیشتری می‌شود و قابل توجیه نیست.

در همین حال، «مارگارت هریس» سخنگوی سازمان جهانی بهداشت با صدور بیانیه‌ای هشدار داد، حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح، به طور قابل توجهی منجر به تشدید فاجعه انسانی می‌شود و آوارگی جدید، سطح گرسنگی را افزایش خواهد داد.

هریس  تاکید کرد، حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح، فرآیند امدادرسانی را که از قبل شکننده بود به مرز فروپاشی می‌رساند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دوشنبه شب از موافقت خود با پیشنهاد مصر و قطر درباره آتش‌بس شامل توقف فوری و پایدار جنایات رژیم صهیونیستی، رفع محاصره ظالمانه ضد باریکه غزه، تبادل اسیران، خروج کامل و بی قید و شرط نیروهای اشغالگر رژیم اسرائیل از باریکه غزه و بازسازی خرابی‌های جنگ خبر داد. 

ساعات پس از موافقت حماس با آتش بس پیشنهاد قطر و مصر، رژیم غاصب صهیونیستی به رفح حمله کرد که بر اثر آن پنج نفر از جمله یک کودک شهید شدند.

رژیم نسل کش اسرائیل از 15میزان 1402 با حمایت همه‌ جانبه آمریکا و  کشورهای غربی، کشتار گسترده‌ ای را در باریکه غزه و کرانه باختری رود اردن ضد مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین به راه‌ انداخته است.

هنیه با آتش‌بس در غزه موافقت کرد

اشغال بخش فلسطینی گذرگاه رفح از سوی رژیم صهیونیستی 

کلیدواژه