جدی 15, 1395 10:12 Asia/Kabul
  • رزمایش مشترک دریایی روسیه و فیلیپین برای مبارزه با تروریسم

یک مقام نظامی روسیه اعلام کرد این کشور با ارسال دو کشتی جنگی به مانیل، برای کمک به مبارزه با تروریسم و دزدی های دریایی با فیلیپین رزمایش مشترک دریایی برگزار می کند.

به گزارش ایرنا، دریادار'ادوارد میخائیل اف' معاون فرمانده ناوگان اقیانوس آرام نیروی دریایی روسیه روز چهارشنبه، این رزمایش را نخستین ارتباط  نیروی دریایی دو کشور دانست و از آموزش ملوانان فیلیپینی در این کشورش و یا در روسیه خبر داد.

دو کشتی ضد زیردریایی 'آدمیرال تریبوتس' و تانکر دریایی 'بوریس بوتوما' روسیه اواخر روز سه شنبه برای یک دیدار حسن نیت چهار روزه وارد بندر مانیل پایتخت فیلیپین شد.

 معاون فرمانده ناوگان اقیانوس آرام نیروی دریایی روسیه گفت، بزرگترین مشکل حال حاضر جهان تروریسم و دزدی دریایی است وباید با این مشکلات مبارزه کرد.

یک سخنگوی نیروی دریایی فیلیپین نیز گفت، این نخستین تعامل رسمی نیروی دریایی روسیه و فیلیپین نزدیک ترین متحد آمریکا در منطقه است.

'رودریگو دوترته' رئیس جمهوری فیلیپین به وزیردفاع این کشوردستور داده است رزمایش های مشترک سالانه دریایی با امریکا درنقطه ای دورتر ازدریای جنوبی چین برگزار شود.

این تصمیم به دلیل تمایل مانیل به توسعه و بهبود روابط با چین اتخاذ شده است.

میخائیل اف گفت، تامین امنیت آب های منطقه از جمله دریای چین جنوبی، یک نگرانی برای همه کشورها از جمله روسیه است.

روسیه وچین برای کمک به ارتش فیلیپین برای ارتقای  قابلیت های نظامی و ارائه تسلیحات و ادوات نظامی ابراز تمایل کرده اند.

فیلیپین مستعمره سابق آمریکا سالها یکی ازمهمترین متحدان این کشور درآسیا بود اما رودریگو دوترته که ازشش ماه پیش قدرت رابعنوان رئیس جمهور فیلیپین دراختیار گرفته ، سعی بر آن داشته است تا ائتلاف نظامی و خارجی مانیل را  با پکن و مسکو مستحکم تر کند.­

وی بارها تهدید به کاهش و یا حتی قطع مناسبات نظامی و دیپلماتیک با واشنگتن کرده و خواستار خروج همه نظامیان آمریکایی از خاک فیلیپین شده است.