ثور 23, 1403 11:21 Asia/Kabul
  • آنروا: غذا در جنوب غزه رو به پایان است
    آنروا: غذا در جنوب غزه رو به پایان است

آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) هشدار داد، اگر کمک‌های بشردوستانه وارد غزه نشود، هیچ‌گونه غذایی برای توزیع باقی نمی‌ماند.

به گزارش رادیو دری، آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد، اگر تا امروز یکشنبه، کمک‌های غذایی به باریکه غزه ارسال نشود، خطر گرسنگی و قحطی جان ده‌ها هزار غیرنظامی فلسطینی را به شدت تهدید می‌کند.

در همین رابطه «جورجیوس پتروپولوس» رئیس دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل (اوچا) هم اعلام کرد، با ادامه محاصره گذرگاه‌های مرزی منتهی به رفح از سوی اسرائیل، سهمیه مواد غذایی اختصاص داده شده به آوارگان در جنوب غزه به پایان رسیده است. 

پیش تر هم «فرانچسکا آلبانز» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین نیز با اشاره به این که هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد، تاکید کرد، رژیم اسرائیل قوانین بین المللی را نقض می‌کند و از مصونیت از جانب قدرت‌های بزرگ برخوردار است.

کابینه جنگ رژیم صهیونیستی روز دوشنبه (۶‌مه) به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، تهاجم زمینی به شهر رفح واقع در جنوب باریکه غزه را تأیید  و ارتش این رژیم، از روز سه‌شنبه به این شهر حمله کرد.

رژیم اشغالگر قدس پس از آنکه سه‌شنبه هفته گذشته گذرگاه مرزی رفح را اشغال و جریان ورود کمک‌ها به باریکه غزه را متوقف کرد، به نسل‌کشی، قحطی و محاصره فلسطینی‌ها در غزه ادامه می دهد.

در همین حال و با تداوم جنایات های رژیم صهیونیستی در باریکه غزه، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: از 15میزان 1402 تاکنون حدود ۳۵ هزار فلسطینی در حملات این  رژیم  به شهادت رسیده اند.

غزه؛ از قحطی غذا تا قحطی وجدان

کلیدواژه