ثور 26, 1403 14:15 Asia/Kabul
  • اعتراض به تصمیم دولت کانادا برای برافراشتن پرچم رژیم صهیونیستی
    اعتراض به تصمیم دولت کانادا برای برافراشتن پرچم رژیم صهیونیستی

تصمیم برخی از شهرهای بزرگ کانادا برای برافراشتن پرچم‌ رژیم صهیونیستی به مناسبت روز نکبت (یوم النکبه)، به اعتراضات گسترده ای منجر شد.

به گزارش رادیو دری، موافقت برخی از شهرهای بزرگ کانادا با درخواست سرکنسولگری رژیم اسرائیل مبنی بر برافراشتن پرچم‌ رژیم صهیونیستی در اتاوا، پایتخت کانادا و همچنین در تورنتو، بزرگترین شهر این کشور به مناسبت روز نکبت (یوم النکبه)، با محکومیت گسترده مواجه شد.

مدافعان حقوق مردم فلسطین صبح روز گذشته (سه شنبه) تاکید کردند، اسرائیل به دلیل حمله وحشیانه به باریکه عزه و جنایت علیه بشریت باید منزوی شود.

معترضان در خارج از ساختمان شهرداری تورنتو اعلام کردند: «به عنوان یهودی، با صدای بلند فریاد می زنیم که به اسرائیل افتخار نمی کنیم. ما به عنوان یهودی می گوییم این پرچم ما نیست، ما مشابه نیستیم.»

مقامات شهر اتاوا تصمیم خود برای برافراشتن پرچم اسرائیل توجیه کرده و ادعا کردند که "این شهر تعطیلات ملی و روزهای استقلال را جشن می گیرد و رویدادها و فعالیت های برافراشتن پرچم را با همکاری امور جهانی کانادا برای بیش از 190 کشور به رسمیت شناخته شده برگزار می کند."

این درحالی است که مدافعان حقوق فلسطین با انتقاد از سیاستهای دوگانه دولت کانادا در قبال مردم فلسطین خاطرنشان کردند، در سال 2022، اتاوا درخواست سفارت روسیه برای برافراشتن پرچم این کشور در شهرداری را رد کرده بود.

راهپیمایی هزاران فلسطینی ساکن اراضی اشغالی در روز نکبت

کلیدواژه