ثور 26, 1403 15:18 Asia/Kabul
  • اتحادیه اروپا توقف فوری عملیات اسرائیل را در رفح خواستار شد
    اتحادیه اروپا توقف فوری عملیات اسرائیل را در رفح خواستار شد

اتحادیه اروپا از رژیم صهیونیستی خواست عملیات نظامی در شهر رفح واقع در جنوب باریکه غزه را هر چه سریعتر متوقف کند.

به گزارش رادیو دری، تارنمای سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای از رژیم صهیونیستی خواست تا عملیات نظامی در رفح را بلافاصله متوقف کند؛ این درخواست درحالی است که اتحادیه اروپا تاکنون حمایت های زیادی از جنایات رژیم صهیونیستی کرده است.

اتحادیه اروپا هشدار داده است: در صورتی که اسرائیل به عملیات نظامی خود در رفح ادامه دهد، روابط این اتحادیه با تل‌آویو به طور غیرقابل اجتنابی در تنگنا قرار خواهد گرفت.

در این بیانیه تصریح شده است: حملات ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح، روند توزیع کمک‌های بشردوستانه در غزه را بیش از پیش مختل می‌کند و به آوارگی، قحطی و رنج بیشتر انسان‌ها منجر می‌شود.

اتحادیه اروپا در این بیانیه از رژیم اسرائیل خواست تا از تشدید هرچه بیشتر شرایط بشردوستانه در غزه که همین حالا هم وخیم است، خودداری و گذرگاه مرزی رفح را بازگشایی کند و بر اساس قوانین بشردوستانه بین‌المللی، اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه را برای غیرنظامیان صادر و آن را تسهیل کند.

کابینه جنگ رژیم صهیونیستی روز دوشنبه (۶‌مه) به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، تهاجم زمینی به شهر رفح واقع در جنوب باریکه غزه را تأیید  و ارتش این رژیم، از روز سه‌شنبه به این شهر حمله کرد .

ارتش رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر۲۰۲۳ بیش از ۳۵ هزار فلسطینی را در باریکه غزه شهید و بیش از ۷۸ هزار نفر دیگر را زخمی کرده است.

سازمان پزشکان بدون مرز هشدار داد؛ وضعیت رفح فاجعه‌بار است

۶۰۰ هزار کودک بی‌پناه در رفح هیچ جای امنی ندارند

کلیدواژه