حمله به باشگاه شبانه در استانبول با هدف ایجاد شکاف در جامعه ترکیه انجام شد
(last modified 1395-10-15T13:09:43+00:00 )
جدی 15, 1395 17:39 Asia/Kabul
  • حمله به باشگاه شبانه در استانبول با هدف ایجاد شکاف در جامعه ترکیه انجام شد

رئیس جمهوری ترکیه تاکید کرد برای مقابله با تروریسم همه تدابیر لازم از جمله افزایش شمار نیرو‌های نظامی ترک در سوریه و عراق را در دستور کار قرار خواهیم داد .

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه بار دیگر با  محکوم کردن حمله تروریستی اخیر در استانبول، هدف از این اقدام را ایجاد شکاف در جامعه ترکیه عنوان کرد.

اردوغان با تاکید بر این‌که ترکیه تحولات عراق را به دقت زیر نظر دارد، گفت که «بن علی ییلدیریم» نخست‌وزیر ترکیه برای کاهش تنش‌ها بین آنکارا و بغداد به عراق سفر می‌کند.

اردوغان همچنین وعده داد نظامیان ترکیه در چهارچوب عملیات سپر فرات  با  گروه‌های تروریستی مقابله خواهند کرد و این عملیات تا زمان تحقق اهداف آنکارا ادامه خواهد داشت.

مداخله نظامی ترکیه درجنگ داخلی سوریه باعنوان عملیات«سپر فرات»از تاریخ 4 جدی 1395ازمنطقه غربی رود فرات و بین مرزترکیه - سوریه آغاز شد.

مسئولان سوریه همواره تاکید کردند عملیات نظامی ترکیه در شمال آن کشور بدون کسب اجازه از دولت سوریه و نقض حاکمیت این کشور است. 

ترکیه که بارها ازسوی مسئولان دولت دمشق به حمایت ازگروه‌های مختلف تروریستی ازجمله داعش درسوریه متهم شده است اکنون تحت تاثیر شکست داعش درعملیات میدانی به منطقه هدف فعالیتهای این گروه تروریستی تبدیل شده است.