جوزا 14, 1403 18:25 Asia/Kabul

مراسم گرامیداشت سی و پنجمین سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و قیام پانزده خرداد با حضور قشرهای مختلف مردم با ملیت‌های گوناگون در پاریس برگزار شد.

به گزارش رادیو دری به نقل از خبرگزاری صداوسیمای ایران، این مراسم با نواخته شدن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید شروع شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه به عنوان نخستین سخنران، ضمن گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد عروج ملکوتی امام روح الله و نیز تسلیت دوباره شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان در حادثه سقوط بالگرد، گفت: اینکه دنیا با ما اینگونه دشمنی می‌کند همه به خاطر حقانیت مسیر نظام است که جز مسیر صلح و همفکری و عدالت در اقصی نقاط جهان چیز دیگری نیست.

محمد امین نژاد افزود: انقلاب اسلامی ایران از ابتدای قیام پانزده خرداد تا پیروزی در سال ۱۳۵۷ و بعد از آن تاکنون هدفی جز پیاده کردن احکام الهی، تامین آزادی و استقلال و حاکمیت مردم ایران بر سرنوشتشان نداشته است.

دکتر عماد حمرونی تحلیلگر و مدرس ژئوپلیتیک در موسسه مطالعات سیاسی پاریس نیز در این مراسم به ذکر ویژگی‌های قیام امام خمینی (ره) پرداخت و گفت: در مکتب خمینی، ناسیونالیست به معنای آنچه اکنون در غرب وجود دارد جایگاهی ندارد؛ تمام هم و غم امام راحل اسلام و مسلمانان در سراسر جهان بدون حد و مرز جغرافیایی بود.

ملت ایران چهاردهم جوزای سال 68 را فراموش نمی‌کند