جوزا 25, 1403 14:27 Asia/Kabul
  • امضای توافقنامه امنیتی ۱۰ ساله بین آمریکا و اوکراین
    امضای توافقنامه امنیتی ۱۰ ساله بین آمریکا و اوکراین

آمریکا و اوکراین توافقنامه امنیتی ۱۰ ساله امضاء کردند.

 به گزارش­ رادیو دری، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و «ولودیمیر زلنسکی» Volodymyr Zelenskyy همتای اوکراینی  پس از دیدار در شهر باری ایتالیا، این توافقنامه امنیتی ۱۰ ساله را امضا کردند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در نشست خبری مشترک با جو بایدن همتای آمریکایی خود گفت: ما یک توافق تاریخی با آمریکا امضا کردیم که قوی‌ترین توافق امنیتی از زمان استقلال ما است.

این توافقنامه امنیتی، بیانگر حمایت همه جانبه آمریکا از اوکراین و تقویت نظامی آن است و ارائه تسلیحات لازم را به اوکراین تضمین می‌کند، حمایتی که باعث ادامه جنگ بین اوکراین و روسیه شده است.

در همین زمینه مجلس نمایندگان آمریکا شنبه یکم ثور/۲۰ آوریل به اتفاق آرا بسته ۶۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد.

«جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا هم روز چهارشنبه (۲۴ آوریل) ارسال تجهیزات نظامی به اوکراین، شامل پدافند هوایی، مهمات برای سامانه‌های راکت توپخانه‌ای و خودروهای زرهی را تایید کرد.

از زمان آغاز جنگ در اوکراین (24 فوریه 2022)، آمریکا، بریتانیا و متحدانشان تحریم ها و فشارها علیه روسیه را به شدت افزایش داده اند؛ اقدامی که البته پاسخ مسکو را به همراه داشته است.

آمریکا همواره با دخالت در مناطق مختلف جهان از جمله اوکراین، عراق، سوریه، جزیره تایوان  و همچنین فلسطین اشغالی عامل بحران و تنش در جهان است، بطوریکه حمایت های همه جانبه  آمریکا از رژیم صهیونیستی باعث شهادت بیش از 37 هزار فلسطینی شده است.

آمریکا ۹۵ میلیارد دلار سلاح به اوکراین و اسرائیل هدیه می دهد

کلیدواژه