جوزا 27, 1403 10:34 Asia/Kabul
  • گزارشگر سازمان ملل خواستار تحریم رژیم صهیونیستی شد
    گزارشگر سازمان ملل خواستار تحریم رژیم صهیونیستی شد

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حق غذا، اعمال تحریم‌های اقتصادی و سیاسی علیه اسرائیل را خواستار شد.

به گزارش رادیو دری، «میشائیل فخری» گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حق غذا، در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره افزود: گرسنگی جاری در غزه یکی از بزرگ‌ترین گرسنگی‌های تاریخ است.

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد با بیان اینکه کودکان قربانیان اصلی این فاجعه انسانی هستند، گفت: کارشناسان مستقل بین‌المللی حوادث جاری در غزه را نسل کشی می‌دانند.

فخری با تاکید بر اعمال تحریم‌های اقتصادی و سیاسی ضد رژیم اسرائیل تصریح کرد، کودکان فلسطین برای پایان یافتن رنج و درد خود نیازمند حمایت جامعه جهانی هستند.

اظهارات گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد درحالی است که آژانس امداد و اقدام سازمان ملل متحد برای کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) با هشدار به وضعیت فاجعه بار انسانی در باریکه غزه اعلام کرد، با تداوم اعمال محدودیت‌ها در ورود کمک‌های انسانی به غزه از سوی اسرائیل، بیش از50 هزار کودک در شهر غزه دچار سو تغذیه شدید هستند.

هشدار آنروا درباره فاجعه زیست محیطی و بهداشتی در باریکه غزه

با تداوم محدودیت‌های اعمال شده بر سر راه واردات کمک‌های بشردوستانه به غزه، ساکنان این منطقه همچنان دچار گرسنگی شدید هستند و به رغم تلاش تیم‌های امداد اعزامی آنروا شبانه روزی برای کمک رسانی در این منطقه اوضاع همچنان فاجعه آمیز است.

براساس جدیدترین آمار وزارت بهداشت فلسطین، در نتیجه حملات ویرانگر و مرگبار ارتش رژیم نسل کش اسرائیل به باریکه غزه از 15میزان گذشته تاکنون بیش از37 هزار فلسطینی شهید و دست‌کم 85 هزار نفر زخمی شده‌اند که اکثر آنها کودکان و زنان هستند.

درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم رژِیم اسرائیل

کلیدواژه