جوزا 29, 1403 09:07 Asia/Kabul
  • سازمان ملل: غزه به جهنم روی زمین تبدیل شده است
    سازمان ملل: غزه به جهنم روی زمین تبدیل شده است

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه اعلام کرد، حملات رژیم صهیونیستی از پانزدهم میزان گذشته تا کنون، بخش فقیر و تحت محاصره باریکه غزه را به جهنم روی زمین تبدیل کرده است.

به گزارش رادیو دری، «مارتین گریفیث»، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه خاطرنشان کرد، ارسال کمک‌های بشردوستانه به ساکنان باریکه غزه که در آستانه قحطی هستند تقریبا امری غیرممکن است.

گریفیث افزود: رهبران جهان ما را ناکام گذاشته‌اند و برخی از آنها با وجود شواهد و مدارکی دال‌بر نقض قوانین بشردوستانه از سوی رژیم صهیونیستی، به حمایت بی قید و شرط خود از این رژیم ادامه می دهند.

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه  تصریح کرد، به‌رغم پیامدهای وحشتناک جنگ بر غیرنظامیان غزه، ارسال سلاح از آمریکا و دیگر کشورها به تل‌آویو ادامه دارد.

گریفیث در پایان با بیان اینکه کمک‌ها در بحبوحه قحطی و گرسنگی و بیماری‌های گسترده، سیاسی شده است، افزود: غیرنظامیان و زیرساخت‌ها در غزه متحمل آسیب‌های بسیاری شده‌ و این منطقه فقر و تحت محاصره را به جهنمی بر روی زمین تبدیل کرده است.

طبق این گزارش، دفتر اطلاع‌رسانی فلسطین در باریکه غزه اعلام کرد که رژیم اسرائیل اقدام به تخریب و سوزاندن سالن‌های مسافری گذرگاه رفح کرده است. 

دفتر اطلاع‌رسانی فلسطین از جامعه جهانی خواست تا برای بازگشایی گذرگاه رفح به منظور تأمین نیازهای اهالی غزه به ویژه ساکنان مناطق شمالی این باریکه اقدامات لازم را انجام دهند.

طبق گزارش این نهاد دولتی درغزه، بیش از 16 هزار کودک در جریان جنگ رژیم صهیونیستی علیه باریکه غزه به شهادت رسیده اند.

براساس آمارهای وزارت بهداشت فلسطین درباریکه غزه، بیش از 70 درصد از شهدای جنگ علیه غزه را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

بیانیه شورای امنیت سازمان ملل در مورد کشتار و قحطی در باریکه غزه

غزه؛ از قحطی غذا تا قحطی وجدان

کلیدواژه