هشدار ارتش آمریکا درباره عواقب حمله احتمالی اسرائیل به لبنان
(last modified 1403-04-04T13:25:03+00:00 )
سرطان 04, 1403 17:55 Asia/Kabul
  • هشدار ارتش آمریکا درباره عواقب حمله احتمالی اسرائیل به لبنان
    هشدار ارتش آمریکا درباره عواقب حمله احتمالی اسرائیل به لبنان

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا هشدار داد واشنگتن در صورت حمله اسرائیل به لبنان قادر به دفاع از تل آویو نخواهد بود.

به گزارش رادیو دری، چارلز براون روز دوشنبه گفت: حمله اسرائیل به لبنان این پتانسیل را دارد که خطر یک مناقشه گسترده‌تر را در منطقه افزایش دهد.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا افزود که در صورت راه افتادن چنین جنگی احتمالا واشنگتن قادر نخواهد بود از اسرائیل دفاع کند. 

براون تأکید کرد: حزب‌الله لبنان از لحاظ قابلیت‌های کلی، تعداد راکت‌ها و مسائل دیگری از این دست توانایی بیشتری نسبت به حماس دارد.

وی افزود: مقابله با راکت‌های کوتاه‌بردی که حزب‌الله لبنان مرتب از مرز به اسرائیل شلیک می‌کند، سخت‌تر است.

اظهارات رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در حالی است که  سی. ان. ان بامداد شنبه به نقل از یک مقام ارشد دولت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا گزارش داد که مقام‌های آمریکایی به هیاتی از رژیم صهیونیستی که به آمریکا رفته بود اطمینان داده اند در صورت بروز جنگ تمام عیار با لبنان، دولت بایدن به طور کامل آمادگی دارد تا از اسرائیل حمایت کند.

در هفته‌های اخیر تنش در مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی افزایش یافته و باوجود کمک‌های بی حد و حصر آمریکا به رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو آمریکا را متهم کرده که ارسال مهمات و سلاح به این رژیم را متوقف کرده است.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد هم روز جمعه با هشدار درمورد هر تصمیم نابخردانه رژیم اسرائیل در منطقه اعلام کرد، این رژیم بازنده نهایی هر اقدام ضد لبنان خواهد بود.

در همین حال مرکز اطلاع رسانی جنگی جنبش حزب الله لبنان به تازگی اعلام کرد حمله این جنبش به هدف‌های حیاتی رژیم صهیونیستی که فقط سرویس‌های امنیتی این رژیم از آن آگاهی دارند، اسرائیل را به عصر حجر بازخواهد گرداند.

حزب‌الله، اسرائیل را به عصر حجر باز می‌گرداند

کلیدواژه