سرطان 08, 1403 10:37 Asia/Kabul
  • ترامپ و بایدن
    ترامپ و بایدن

رئیسان جمهور فعلی و سابق آمریکا به عنوان نامزدهای دو حزب اصلی این کشور، در نخستین مناظره انتخاباتی خود دولت های یکدیگر را مسئول مشکلات اقتصادی و افول سیاسی این کشور دانستند.

به گزارش رادیو دری، اولین دور از مناظرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2024، به میزبانی آتلانتا در ایالت جورجیا بامداد جمعه با حضور «جو بایدن» رئیس جمهوری کنونی و «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری سابق این کشور برگزار شد.

در این مناظره بایدن در پاسخ به سوالی پیرامون شرایط اقتصادی آمریکا، دولت سابق (دونالد ترامپ) را مسئول اقتصاد فروپاشیده آمریکا و بیکاری افسار گسیخته‌ در این کشور دانست. 

دونالد ترامپ نیز در پاسخ به بایدن با اشاره به اینکه شرایط اقتصادی در دولت وی بهتر از وضعیت کنونی آمریکا بوده است، گفت: با روی کار آمدن بایدن، شرایط اقتصادی آمریکا بهم ریخت و تورم به بدترین وضع خود رسید. 

ترامپ در ادامه از عملکرد ادعایی دولت خود در مبارزه با تروریسم دفاع و فارغ از اینکه آمریکا گروهک تروریستی داعش را ایجاد کرده، هلاکت ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش را مهمترین اقدام دولتش در این حوزه دانست و از عملکرد دولت خود در ترور شهید سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (به عنوان سردار مبارزه با تروریسم) دفاع کرد.

در ادامه جو بایدن نیز ترامپ را به رفتار ضعیف در برابر تهران متهم کرد و گفت: ایران در حمله به پایگاه عین الاسد (پایگاه نظامیان آمریکایی در عراق) موجب کشته شدن نظامیان آمریکایی شد.

حمایت از رژیم صهیونیستی و تداوم نسل کشی این رژیم در باریکه غزه، تنها موضوعی بود که دو نامزد جمهوری خواه و دموکرات آمریکا بر آن اتفاق نظر داشتند؛ بایدن و ترامپ، با حمایت تمام قد از تل آویو و بدون توجه به شهادت بیش از 37 هزار فلسطینی که بیشترشان کودکان و زنان هستند، حماس را مقصر جنگ معرفی کردند.

بایدن و ترامپ همچنین در این مناظره معتقد بودند که اسرائیل باید در جنگ غزه کار را تمام کند.

دونالد ترامپ مجرم شناخته شد