دور دوم انتخابات پارلمانی در فرانسه آغاز شد
(last modified 1403-04-18T04:48:43+00:00 )
سرطان 18, 1403 09:18 Asia/Kabul
  • دور دوم انتخابات پارلمانی در فرانسه آغاز شد
    دور دوم انتخابات پارلمانی در فرانسه آغاز شد

شهروندان فرانسوی در سایه وحشت از پیروزی راست افراطی، برای شرکت در دومین دور انتخابات پارلمانی فرانسه روز یکشنبه پای صندوق های رای رفتند.

به گزارش رادیو دری، شهروندان فرانسوی روز یکشنبه در حالی برای شرکت در دومین دور انتخابات پارلمانی فرانسه پای صندوق های رای رفتند که نتایج آن برای آینده سیاسی این کشور حائز اهمیت است و برای اولین بار می تواند حزب راست افراطی را به بزرگترین حزب در پارلمان این کشور تبدیل کند.

تارنمای یورواکتیو، انتخابات امروز فرانسه را در صورتی که به پیروزی حزب اجتماع ملی وابسته به "مارین لوپن" رهبر افراطی فرانسه منجر شود، انتخاباتی «ویرانگر» توصیف کرد.

پس از پیروزی حزب لوپن در دور نخست انتخابات پارلمانی فرانسه در 30 ژوئن، او اطمینان داد که حزب اجتماع ملی می تواند اکثریت مطلق را در پارلمان فرانسه کسب کرده و «جوردن باردلا» رهبر حزبی جوان خود را به نخست وزیری برساند.

این در حالیست که هفته گذشته بیش از 200 توافق تاکتیکی بین نامزدهای حزب میانه و چپ فرانسه صورت گرفت تا تحت عنوان "جبهه جمهوریخواهانِ" مخالف راست افراطی از پیروزی حزب لوپن جلوگیری کند.

پیش از این فرانسه نیز در رقابت انتخاباتی «ژان ماری لوپن» پدر «مارین لوپن» با «ژاک شیراک» در دوردوم انتخابات ریاست جمهوری سال 2002  اقدام مشابهی بکار گرفته شد.

براساس تازه ترین نظرسنجی‌ها، حزب اجتماع ملی نمی تواند 289 کرسی مورد نیاز برای کسب اکثریت مطلق را در پارلمان مجلس ملی فرانسه با 577 کرسی کسب کند اما همچنان حزب بزرگی در پارلمان خواهد بود.

در همین حال، روزنامه تلگراف در گزارشی، وضعیت «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه را "متزلزل" خواند و نوشت، ممکن است بعد از معلوم شدن نتیجه دور دوم انتخابات پارلمان این کشور مکرون استعفا کند.

آغاز انتخابات پارلمانی فرانسه

کلیدواژه