ترور نافرجام "دونالد ترامپ"حین سخنرانی انتخاباتی/خطر از «بیخ گوش» ترامپ گذشت
(last modified 1403-04-24T04:37:48+00:00 )
سرطان 24, 1403 09:07 Asia/Kabul

رئیس جمهوری سابق آمریکا حین سخنرانی انتخاباتی در ایالت پنسیلوانیا مورد سوء قصد قرار گرفت و گلوله ای به گوش او اصابت کرد.

به گزارش­ رادیو دری، مهاجم روز شنبه هنگام سخنرانی انتخاباتی «دونالد ترامپ» در ایالت پنسیلوانیا، به سمت او شلیک و گلوله به گوش سمت راست رئیس جمهوری سابق برخورد کرد.

خبرنگاران حاضر در سخنرانی ترامپ اعلام کردند که پیش از آن‌که مأموران سرویس مخفی به سمت رئیس جمهوری سابق بشتابند، "مجموعه صدا‌های انفجار بلندی را شنیدند."

بر اساس این گزارش، نیرو‌های سرویس مخفی بلافاصله به سمت ترامپ رفته و او را از محل خارج کردند.

به گفته یک نماینده جمهوری خواه کنگره آمریکا که در ردیف اول محل سخنرانی ترامپ حضور داشت صدای ۸ تا ۱۰ گلوله شنید و به نظر می رسد که چند نفر از جمعیت مورد اصابت قرار گرفته اند. 

شبکه خبری "سی‌ان‌ان" هم اعلام کرد، عامل تیراندازی روز شنبه در تجمع هواداران ترامپ در پنسیلوانیا کشته شده است.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نیز نوشت، علاوه بر فرد تیرانداز، یک نفر دیگر نیز هدف شلیک قرار گرفته و کشته شده است.

سرویس مخفی امنیتی آمریکا هم در اطلاعیه ای اعلام کرد، مهاجم از یک مکان مرتفع در خارج از محل تجمع حامیان ترامپ چند گلوله به سمت او شلیک کرد و نیروهای این سرویس مهاجم را کشته اند.

تیراندازی عصر شنبه به وقت محلی به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا هنگام سخنرانی انتخاباتی او در جمع هوادارانش در باتلر پنسیلوانیا و مجروح شدنش در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در این کشور به سرعت به خبر یک رسانه های آمریکایی تبدیل و موجب واکنش مقامات این کشور شد.

ستاد انتخاباتی ترامپ در بیانیه‌ای پس از این حادثه اعلام کرد، حال او خوب بوده و در یک مرکز درمانی محلی تحت نظر است.

ترامپ پس از ترور نافرجام خود در شبکه اجتماعی اش به نام "تروت سوشیال" نوشت، گلوله‌ای که به سوی او شلیک شده بخش بالایی گوش او را زخمی کرده است.

ترامپ نوشت: «گلوله خوردم. یک گلوله از بالای گوش راستم عبور کرد. بعد از مجروح شدن، خونریزی زیادی داشتم و متوجه شدم چه اتفاقی افتاده است. باور کردنی نیست که چنین اتفاقی در کشور ما رخ دهد و هنوز چیز زیادی از فرد تیرانداز مشخص نیست.»

«جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا نیز در واکنش به تیراندازی به دونالد ترامپ در بیانیه‌ای اعلام کرد، هیچ جایی برای این نوع خشونت در آمریکا وجود ندارد.

«آنتونی بلینکن» وزیر امورخارجه آمریکا هم  در واکنش به تیراندازی  به دونالد ترامپ گفت: از تیراندازی به ترامپ شوکه شده است.

«استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل متحد نیز در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره واکنش دبیرکل سازمان ملل درباره تیراندازی به ترامپ گفت: «آنتونیو گوترش» به صراحت این اقدام خشونت آمیز سیاسی را محکوم می کند.

ترور نافرجام نخست وزیر اسلواکی

کلیدواژه