سرطان 27, 1403 16:18 Asia/Kabul
  • بایدن: اگر پزشکان بگویند، شاید از رقابت انتخاباتی کنار بروم
    بایدن: اگر پزشکان بگویند، شاید از رقابت انتخاباتی کنار بروم

رئیس جمهور آمریکا و نامزد دموکرات ها در انتخابات پیش رو، نخستین بار پس از بالا گرفتن انتقادها از عملکرد او در رقابت‌های انتخاباتی، از احتمال کناره گیری‌اش خبر داد.

به گزارش رادیو دری، جو بایدن در موضع گیری‌ای که نشان از تشدید فشار دموکرات‌ها بر وی دارد، به شبکه آمریکایی بی ای تی، BET، گفت: «اگر پزشکان به من بگویند که مشکل سلامتی دارم، شاید برای ادامه حضور در رقابت‌ها تجدیدنظر کنم.»

با این حال رئیس جمهور فعلی آمریکا گفت: «زمانی که نامزد شدم انتظار نداشتم اختلافات به این حد برسد، اکنون باید برای غلبه بر این چند دستگی‌ها عمیق در کشور به مسیر خود ادامه دهم».

بایدن سن بالای خود را نیز یک مزیت عنوان کرد و گفت که این مورد نشان دهنده تجربه و «خرد» او است.

وی همچنین گفت کارهای زیادی باید انجام شود و به همین دلیلی درباره کناره گیری از رقابت‌ تردید دارد و علی‌رغم مخالفت‌ها برای ادامه کمپین انتخاباتی مصمم است.

موضع جدید بایدن مبنی بر اینکه اگر پزشکان بگویند شاید کنار برود، می‌تواند یک پالس برای کناره‌گیری از رقابت‌ها باشد.

وی پیش از این گفته بود: «اگر خداوند متعال پایین بیاید و به من بگوید کناره‌گیری کنم، از رقابت‌ها کنار می‌روم؛ اما خدا پایین نیامده است!»

طی هفته‌های اخیر و با محرز شدن ناتوانی جسمی و ذهنی بایدن به خصوص در مناظره انتخاباتی در مقابل ترامپ، دهها نفر از نمایندگان، حامیان مالی و اعضای حزب دموکرات خواستار کناره‌گیری جو بایدن از رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا و جایگزینی فرد دیگری با وی شده‌اند.

سایه سنگین آینده مبهم بایدن بر ناتو

بایدن از انتخابات ریاست جمهوری انصراف نمی دهد

کلیدواژه