اسد 03, 1403 12:06 Asia/Kabul
  • رئیس «سرویس مخفی» امریکا استعفا کرد
    رئیس «سرویس مخفی» امریکا استعفا کرد

ناتوانی در تامین امنیت سخنرانی "دونالد ترامپ" رئیس جمهور سابق و نامزد انتخابات نوامبر ۲۰۲۴، رئیس سرویس مخفی آمریکا را وادار به استعفا کرد.

به گزارش رادیئ دری، کیمبرلی چیتل، رییس سرویس مخفی آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی استعفای خود را در بحبوحه نقص‌های امنیتی مربوط به سوء قصد اخیر به جان دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، ارائه کرد.

درخواست‌های دو حزبی در کنگره برای استعفای رییس سرویس مخفی و فشار قانونگذاران جمهوری‌خواه برای استیضاح او در چند روز اخیر افزایش یافته بود.

رئیس سرویس مخفی ایالات متحده روز دوشنبه در پی سوء قصد به جان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در یک گردهمایی انتخاباتی، اذعان کرد که او و این سرویس امنیتی در انجام عملیات خود شکست خوردند.

" کیمبرلی چیتل " در شهادت خود برابر کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا در کنگره گفت: ما شکست خوردیم. به عنوان رئیس سرویس مخفی ایالات متحده، مسوولیت کامل هرگونه سهل‌انگاری امنیتی را بر عهده می‌گیرم.

دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا عصر روز ۱۳ ژوئیه  ۲۰۲۴ به وقت محلی هنگام سخنرانی انتخاباتی در جمع هوادارانش در باتلر پنسیلوانیا مورد اصابت گلوله قرار گرفت؛ ترامپ از این سوء قصد جان سالم به در برد و فقط گوش راست او زخمی شد.

کلیدواژه