اسد 14, 1403 12:01 Asia/Kabul
  • انتقاد تند بایدن از نتانیاهو؛ از مزخرف گفتن دست بردار
    انتقاد تند بایدن از نتانیاهو؛ از مزخرف گفتن دست بردار

رسانه های اسرائیلی از لحن تند رئیس جمهوری آمریکا در گفت و گوی تلفنی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی و انتقاد از رفتار حقه بازانه او خبر دادند.

به گزارش­ رادیو دری، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل روز پنجشنبه  در  گفت  و گویی تلفنی با «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا مدعی شد، اسرائیل در حال پیشبرد مذاکرات توافق آتش بس و گروگان‌هاست و به زودی نمایندگانی را برای از سرگیری گفت و گو‌ها اعزام می‌کند.

بایدن در پاسخ به این ادعای نتانیاهو با لحن تندی گفت: "از مزخرف گفتن به من دست بردار."

بایدن در پایان تماس تلفنی نتیانیاهو نیز گفت: "قدرنشناس نباش."

در همین حال، دفتر نتانیاهو اعلام کرد، نخست وزیر اسرائیل درباره محتوای گفت و گو‌های خصوصی با رئیس جمهوری آمریکا اظهار نظر نمی‌کند.

ادعاهای نتانیاهو در حالی است که «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و یکی از محافظانش بامداد روز چهارشنبه (۳۱ ژوئیه) در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران، به شهادت رسیدند.

«یائیر لاپید» رئیس احزاب مخالف کابینه رژیم صهیونیستی نیز از اعضای کابینه بنیامین نتانیاهو خواست تا در مواجهه با خانواده‌های اسیران اسرائیلی از حقه بازی دست بردارند.

لاپید افزود: کابینه رژیم صهیونیستی اگر اسیران اسرائیلی را رها کرده است باید با خانواده‌های آنها صادق بوده و از حقه‌ بازی دست بردارد.

«موشه یعلون» وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی نیز به اقدام این رژیم در ترور «اسماعیل هنیه» رهبر حماس واکنش نشان داد و گفت که ترور هنیه، ترور فرصت آزادی اسیران اسرائیلی بود.

نیویورک‌تایمز نیز پس از ترور شهید هنیه نوشت، «اسماعیل هنیه» از  مقامات عالی‌رتبه‌ حماس در ایران ترور شد؛ بدون وجود این مرد صلح‌طلب، احتمالا جنگ گسترده‌تر می‌شود.

نتانیاهو پیشنهاد آتش‌بس آمریکا را رد کرد

کلیدواژه