اسد 15, 1403 19:21 Asia/Kabul
  • نشست اضطراری دولت بریتانیا در پی ادامه اعتراضات ضدمهاجرتی
    نشست اضطراری دولت بریتانیا در پی ادامه اعتراضات ضدمهاجرتی

با ادامه اعتراض‌ها در بریتانیا پس از قتل سه دختربچه به دست یک نوجوان آفریقایی‌تبار، دولت این کشور نشست اضطراری تشکیل داد.

به گزارش رادیو دری، شورش‌ها پس از انتشار اطلاعات نادرست در مورد چاقوکشی در یک مهمانی در شهر ساوتپورت در شمال غربی بریتانیا آغاز شد.

در این حمله سه دختر بچه با چاقو کشته و 10 نفر از جمله هشت کودک زخمی شدند.

حمله با چاقو روز دوشنبه 29 جولای در شهر ساوتپورت رخ داد و مظنون آن یک پسر 17 ساله است که بر خلاف ادعای رسانه های راست افراطی، در بریتانیا متولد شده است و مهاجر نیست.

راستگرایان افراطی در شبکه‌های اجتماعی خود ضارب را یک پناهجوی مسلمان خوانده بودند که با قایق به بریتانیا رسیده است.

این ادعای دروغین موجی از احساسات ضد اسلامی را در سراسر بریتانیا به راه انداخت که همچنان در برخی مناطق و شهر‌های این کشور از جمله منچستر، ساوت پورت، ساندرلند، مری ساید، بریستول، ناتینگهام، بلفاست و لیورپول ادامه دارد.

پلیس بریتانیا اعلام کرده به شماری از مساجد و سکونتگا‌ه‌های مهاجران و مسلمانان حمله شده و تاکنون 420 نفر در آشوب‌های خیابانی در این کشور دستگیر شده اند.

کی‌یر استارمر نخست وزیر بریتانیا پس از تشدید اعتراض‌های خشونت آمیز ضدمهاجرتی، روز دوشنبه با رئیسان پلیس جلسه اضطراری برگزار کرده است.

استارمر روز گذشته و در یک پیام تلویزیونی تهدیدآمیز خطاب به معترضان گفت آنان را از شرکت در شورش پشیمان خواهد کرد و به دست عدالت خواهد سپرد.

کلیدواژه