اسد 18, 1403 12:42 Asia/Kabul
  • نظرسنجی جدید در آمریکا: هریس ترامپ را پشت سر گذاشت
    نظرسنجی جدید در آمریکا: هریس ترامپ را پشت سر گذاشت

یک نظرسنجی جدید در آمریکا نشان می‌دهد که احتمالا «کامالا هریس» نامزد حزب دموکرات، «دونالد ترامپ» نامزد طیف جمهوریخواه را در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده شکست خواهد داد.

به گزارش رادیو دری؛ نشریه نیوزویک امروز پنجشنبه گزارش داد که نظرسنجی مشترک «اکونومیست» و «یوگاو» نشان می‌دهد هریس پیشتاز این رقابت و به احتمال قوی برنده انتخابات ۲۰۲۴ است.

به نوشته این نشریه، برای اولین بار در نزدیک به یک سال گذشته، آمریکایی‌ها پیش بینی می کنند که نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر پیش رو (آبان ماه)، ترامپ را شکست دهد.

بر اساس آخرین نظرسنجی اکونومیست/یوگاو، ۴۰ درصد از بزرگسالان آمریکایی بین ۴ تا ۶ اوت در پاسخ به نظرسنجی گفته اند که هریس معاون فعلی بایدن، برنده احتمالی رقابت‌های ریاست جمهوری ۲۰۲۴ است درحالی که ۳۸ درصد معتقد به پیروزی ترامپ بوده اند.

نشریه نیوزویک نوشت: شانس بیشتر هریس برای پیروزی در انتخابات ممکن است به دلیل افزایش شور و شوق در میان دموکرات‌ها از زمان ورود او به رقابت باشد.

این در حالی است که در نظرسنجی که هفته گذشته منتشر شد، پیش بینی می شد که ترامپ با ۴۲ درصد در مقابل هریس با ۳۵ درصد آرا به پیروزی برسد.

کامالا هریس رسما نامزد حزب دموکرات شد

 

کلیدواژه