اسد 20, 1403 19:42 Asia/Kabul
  • سازمان ملل متحد: کشتار غیرنظامیان در مدرسه التابعین نسل کشی است
    سازمان ملل متحد: کشتار غیرنظامیان در مدرسه التابعین نسل کشی است

مخبر ویژه سازمان ملل متحد در فلسطین، اقدام رژیم صهیونیستی به بمباران مدرسه التابعین در محله الدرج غزه را نسل کشی فلسطینی ها خواند.

به گزارش رادیو دری، جنایت جدید رژیم صهیونیستی و بمباران مدرسه التابعین محله الدرج غزه که محل اسکان تعداد زیادی از آوارگان فلسطینی بود، واکنش های تند محافل بین المللی را به دنبال داشت و آنان خواستار حمایت از فلسطینی ها و تحقیقات بین المللی درباره این جنایت شدند.

فرانچسکا آلبانیز مخبر ویژه سازمان ملل متحد در فلسطین، رژیم صهیونیستی را به خاطر بمباران مدرسه التابعین در محله الدرج غزه به نسل کشی علیه فلسطینی ها متهم کرد.

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی با استفاده از سلاح های آمریکایی و اروپایی چنین حملاتی را علیه فلسطینی ها انجام می دهد، افزود: امیدواریم فلسطینی ها ما را به خاطر ناتوانی مان در حفاظت از آنها ببخشند.

قطر خواستار تحقیقات بین‌المللی فوری درباره این بمباران شد و این کشتار هولناک و جنایات ددمنشانه را محکوم کرد.

وزارت امور خارجه مصر نیز ضمن محکوم کردن این حمله بر ادامه تلاش‌های میانجی‌گری برای آتش‌بس در غزه تاکید کرد و خواستار موضع بین المللی یکپارچه و موثر برای حفاظت از مردم غزه شد.

وزارت امور خارجه اردن هم بمباران مدرسه التابعین را محکوم و رژیم صهیونیستی را به تلاش برای به شکست کشاندن گفت و گوهای آتش بس متهم کرد.

ایران: رژیم آپارتاید اسرائیل به هیچیک از اصول بین‌المللی و انسانی پایبند نیست

 

کلیدواژه