اسد 22, 1403 15:41 Asia/Kabul

رئیس جمهور آمریکا نخستین بار پس از انصراف از نامزدی انتخابات، از فشار‌های هم‌حزبی‌های دموکراتش برای کناره گیری او از رقابت‌های انتخاباتی سخن گفت.

به گزارش رادیو دری به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای ایران، جو بایدن در مصاحبه با تلویزیون سی بی اس درباره کناره گیری‌اش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: تعدادی از ‌هم‌حزبی‌های من در مجلس نمایندگان و سنا فکر می‌کردند که من در رقابت‌ها با آنها (به حزب) صدمه می‌زنم.

بایدن افزود: خود من هم البته فکر می کردم که حواس پرتی‌ام جدی است من حتی دیدم گاهی اوقات نمی‌توانم بگویم که چند سال دارم.

رئیس جمهور آمریکا گفت: ترامپ اگر ببازد هیچ اطمینانی نیست که انتقال قدرت مسالمت آمیز صورت گیرد. ما او را جدی نمی‌گیریم؛ اما وقتی او می‌گوید که اگر ببازد حمام خون به راه می‌اندازد، جدی است و واقعا دوباره تنش ایجاد خواهد کرد.

دونالد ترامپ نامزد انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه هم آمریکا را کشوری شکست خورده توصیف کرد.

ترامپ گفت: ما یک ملت شکست خورده هستیم. اگر چه من از گفتن این واقعیت متنفرم، اما واقعاً ملتی شکست خورده‌ایم. در مرزهایمان بحران داریم، مالیات، قیمت انرژی، نرخ بهره و آمار جرم و جنایت هم در آمریکا سربه فلک می‌کشد.

نامزد جمهوریخواهان به این نکته هم اذعان کرد که آمریکا در سراسر دنیا در حال جنگ است و دیگر در دنیا احترامی برای آمریکا قائل نیستند.

آیا بایدن مرده است؟

«جو بایدن» از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کناره‌گیری کرد