بورل: اظهارات وزیر خارجه اسرائیل موجب دامن زدن به بی‌ثباتی بیشتر می‌شود
(last modified 1403-06-08T06:06:20+00:00 )
سنبله 08, 1403 10:36 Asia/Kabul
  • بورل: اظهارات وزیر خارجه اسرائیل موجب دامن زدن به بی‌ثباتی بیشتر می‌شود
    بورل: اظهارات وزیر خارجه اسرائیل موجب دامن زدن به بی‌ثباتی بیشتر می‌شود

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از اظهارات تنش آفرین وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی درباره تخلیه کرانه باختری و حمله ارتش اسرائیل به این مناطق انتقاد کرد.

به گزارش رادیو دری، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: عملیات بزرگ اسرائیل در کرانه باختری اشغالی نباید پیش‌زمینه گسترش جنگ از باریکه غزه به کرانه  باختری رود اردن باشد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هشدار داد که اظهارات وزیر امورخارجه رژیم اسرائیل درباره حمله به کرانه باختری رود اردن و تخلیه ساکنان فلسطینی از کرانه باختری موجب دامن زدن به بی‌ثباتی بیشتر می‌شود.

«حجه لحبیب» وزیر امورخارجه بلژیک نیز با تاکید بر توقف عملیات نظامی رژیم اسرائیل در کرانه باختری تصریح کرد، اسرائیل باید مطابق قوانین بین‌المللی از جمله قوانین بشردوستانه به تعهدات خود در سرزمین‌های اشغالی عمل کند.

رژیم صهیونیستی پس از 15میزان 1402 علاوه بر آغاز جنگ در باریکه غزه، حملات وسیعی در کرانه باختری انجام داده است که تاکنون ۶۵۱ نفر شهید و بیش از ۱۰ هزار نفر هم بازداشت شده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین در باریکه غزه نیز اعلام کرد که از ابتدای جنگ غزه تاکنون شمار شهدای این منطقه به ۴۰ هزار و ۴۷۶ نفر و تعداد زخمی‌ها نیز به ۹۳ هزار و ۶۴۷ نفر رسید که ۳۳ درصد این شهدا را کودکان، ۸.۶ درصد را سالخوردگان و ۱۸.۴ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

تداوم جنایات رژیم اسرائیل در باریکه غزه و کرانه باختری

کلیدواژه