سنبله 24, 1403 16:59 Asia/Kabul
  • یک شهروند آمریکایی دیگر در اعتراض به جنایات اسراییل خودسوزی کرد
    یک شهروند آمریکایی دیگر در اعتراض به جنایات اسراییل خودسوزی کرد

یک شهروند آمریکایی در اعتراض به ادامه نسل کشی در غزه مقابل کنسولگری اسرائیل در بوستون خود را آتش زد.

به گزارش رادیو دری؛ به گفته شاهدان این حادثه، مت نیلسون شهروند آمریکایی در اعتراض به دخالت کشورش در جنگ غزه، مقابل کنسولگری اسرائیل در بوستون و پیش چشم همگان روی خودش بنزین ریخت و خودش را به آتش کشید.

پس از این حادثه، او بر اثر سوختگی شدید به بیمارستان منتقل و بستری شد.

 بر اساس اعلام رسانه ها، مت نیلسون چهارمین یا پنجمین فرد در آمریکاست که از زمان آغاز نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه، خودسوزی می کند.

مت نیلسون پیش از خودسوزی با انتشار یک ویدیویی از قصد خود برای این اقدام پرده برداشته و گفته بود: «اسم من «مَت نِلسون» (Matt Nelson) است و می‌خواهم اقدام اعتراضی شدیدی انجام بدهم. ما همه در نسل کشیِ ادامه دار در غزه، شریک هستیم. ما خود را بزرگترین کشور تاریخ می‌دانیم ولی هزینه‌هایی که برای جنگ می‌کنیم، از مجموعِ هزینه‌های تحصیل کودکان‌مان، کمک به بی خانمان‌ها، اطمینان حاصل کردن از حقوق برابر تمامی آمریکایی‌ها و محافظت از محیط زیست، بیشتر است.»

 

وی اضافه کرد: «ما برده سرمایه داری و ساختار صنعتی نظامی هستیم. بیشتر ما آنقدر بی اعتنا شده ایم که اهمیتی نمی‌دهیم. هدف اقدام اعتراضی من این است که از دولت‌مان بخواهم ارسال پول و سلاح‌ به اسرائیل را که از آنها برای حبس و کشتار فلسطینی‌های بی گناه استفاده می کند متوقف کند و اسرائیل  را تحت فشار قرار دهد تا نسل کشی در غزه را خاتمه بخشد و از کیفرخواست دیوان بین المللی دادگستری علیه بنیامین نتانیاهو و مقامات دیگر اسرائیلی حمایت کند.»

این شهروند معترض آمریکایی از تمام افرادی که نظری مشابه با او دارند خواسته است که با سناتور‌ها و نمایندگان خود تماس بگیرند و از آنها بخواهند قوانینی وضع کنند که بتوان با آنها به این اهداف رسید.

مت نیلسون تاکید کرد: دموکراسی قرار است در خدمت اراده مردم باشد، نه منافع ثروتمندان! قدرت را پس بگیرید و فلسطین را آزاد کنید.

خودسوزی یک افسر آمریکایی در اعتراض به نسل‌کشی در غزه

کلیدواژه