اسد 13, 1395 17:38 Asia/Kabul
  •  هشدار درباره جنایات رژيم صهيونيستي در قدس

"عدنان حسینی" وزیر امور قدس در دولت فلسطین گفت: این اقدامات بخشی از طرح آشکار برای بیرون کردن ساکنان فلسطین از شهرهایشان، گسترش سلطه اسرائیل بر حریم شخصی ساکنان قدس، تغییر ماهیت مسجد الاقصی و افزایش دخالتها در امور اداره اوقاف اسلامی است.

وزیر امور قدس در دولت فلسطین درباره جنایات رژیم اشغالگر در قدس هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن، "عدنان حسینی" وزیر امور قدس در دولت فلسطین روز چهارشنبه با هشدار درباره جنایات رژیم صهیونیستی در قدس گفت: این اقدامات بخشی از طرح آشکار برای بیرون کردن ساکنان فلسطین از شهرهایشان، گسترش سلطه اسرائیل بر حریم شخصی ساکنان قدس، تغییر ماهیت مسجد الاقصی و افزایش دخالتها در امور اداره اوقاف اسلامی است.

حسینی همچنین گفت، در حالی که نیروهای اسرائیلی به منظور کاهش تعداد ساکنان فلسطین و تقویت اکثریت یهودی در قدس، از لزوم عقب نشینی از روستاهای فلسطینی در اطراف قدس سخن می گویند، مسوولان اسرائیلی اقداماتی را با هدف کاهش تعداد فلسطینیها حتی در روستاهای اطراف در پیش گرفته اند.

وی افزود، مسوولان اسراییلی علاوه بر افزایش بی سابقه عملیات تخریب خانه های فلسطینی در قدس، تلاش می کنند روستاهای فلسطینی حومه شهر را به مناطق دور افتاده ای تبدیل کنند که زندگی در آن برای ساکنان دشوار است و همین باعث کوچ بسیاری از آنها خواهد شد.

عدنان حسینی همچنین گفت، فقط در یک ماه، یازده ساختمان بیست و پنج واحدی در منطقه «قلندیا» تخریب شد.

اسراییل با تخریب منازل فلسطینیان و کوچ اجباری آنها و همچنین گسترش شهرهای صهیونیستی در صدد تغییر بافت جمعیتی فلسطین به نفع صهیونیستها است.

کلیدواژه