میزان 03, 1403 18:51 Asia/Kabul
  • گوترش هشدار داد: لبنان در لبه پرتگاه است
    گوترش هشدار داد: لبنان در لبه پرتگاه است

 دبیرکل سازمان ملل متحد با بیان این که لبنان در لبه پرتگاه است گفت: مردم این کشور و همچنین مردم جهان نمی‌توانند تحمل کنند که لبنان به غزه دیگری تبدیل شود.

به گزارش رادیو دری؛ در شرایطی که رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر دامنه جنایات خود را از غزه به جنوب لبنان گسترش داده است، آنتونیو گوترش امروز در آغاز هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک  افزود: همه ما باید از تشدید تنش‌ها نگران باشیم؛ لبنان در لبه پرتگاه است.

او همچنین وضعیت در غزه را «کابوسی بی‌وقفه» توصیف و تاکید کرد: هیچ چیز نمی‌تواند مجازات دسته جمعی مردم فلسطین را توجیه کند.

دبیرکل سازمان ملل اظهار کرد: سرعت و وسعت کشتار و ویرانی در غزه، شبیه هیچ نمونه دیگری در سال‌هایی که من دبیرکل بوده ام، نیست.

گوترش تاکید کرد: جامعه بین‌المللی باید برای برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه، آزادی فوری و بدون قید و شرط همه گروگان‌ها (اسرای رژیم صهیونیستی) و آغاز یک روند برگشت‌ناپذیر به سوی راه‌حل دو دولتی بسیج شود.

او در بخش دیگری از سخنانش، به جنگ میان روسیه و اوکراین که از فوریه ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰) آغاز شده است اشاره و تصریح کرد: جنگ در اوکراین بدون هیچ نشانه‌ای از متوقف شدن، در حال گسترش است و غیرنظامیان تاوان آن را می‌دهند.

دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: زمان صلح عادلانه بر اساس منشور ملل متحد، قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل متحد فرا رسیده است.

گوترش افزود: وضعیت جهان ما ناپایدار است و نمی‌توانیم اینگونه ادامه دهیم؛ چالش‌هایی که با آنها روبه رو هستیم، قابل حل هستند، اما این امر مستلزم آن است که مطمئن شویم راهکارها برای حل مشکلات بین‌المللی، به واقع این مشکلات را برطرف می‌کنند.

حملات وحشیانه صهیونیستها به لبنان؛ بیش از ۵۵۰ شهید در ۲۴ ساعت

افزایش شمار شهدای ضاحیه جنوبی بیروت 

کلیدواژه