میزان 05, 1403 18:23 Asia/Kabul
  • خشم جمهوریخواهان از مداخله اوکراین در روند انتخابات آمریکا
    خشم جمهوریخواهان از مداخله اوکراین در روند انتخابات آمریکا

جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا تلاش سفیر اوکراین برای بازدید رئیس جمهوری این کشور از یک کارخانه در پنسیلوانیا را مصداق تلاش برای دخالت در انتخابات آمریکا دانستند.

به گزارش رادیو دری، همزمان با آغاز تحقیق‌ کمیته روابط خارجی کنگره آمریکا درباره رفتار ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین که ظن حمایت از نامزدی کامالا هریس در انتخابات آمریکا را بر‌انگیخته است، مایک جانسون رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا از رئیس جمهور اوکراین خواست تا سفیر این کشور را به‌ دلیل زمینه‌ سازی برای این حمایت، اخراج کند.

جانسون با ارسال نامه‌ ای به ولودیمیر زلنسکی، برنامه ‌ریزی اوکسانا مارکارووا سفیر اوکراین برای بازدید رئیس جمهوری این کشور از یک کارخانه در پنسیلوانیا را مصداق تلاش برای دخالت در انتخابات آمریکا توصیف کرد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا،‌ رفتار سفیر اوکراین را در مغایرت کامل با تعهد زلنسکی مبنی بر مداخله نکردن در سیاست داخلی آمریکا خواند و خطاب به رئیس جمهوری اوکراین نوشت: این کارخانه در یک ایالت به شدت رقابتی قرار دارد و به دست یکی از هواداران کامالا هریس اداره می‌شود. حتی یک جمهوریخواه هم به آن برنامه دعوت نشده بود. این برنامه به وضوح برای حمایت از کارزار هریس ترتیب داده شده بود.

جنگ اوکراین یکی از بحث‌های مهم انتخابات آمریکا است. در حالی‌که ترامپ اولویت را به پایان جنگ می‌دهد، کامالا هریس و دموکرات‌ها خواستار پیروزی قاطع اوکراین بر ارتش روسیه‌ اند.

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در ماه نوامبر برگزار خواهد شد.

نظرسنجی جدید در آمریکا: هریس ترامپ را پشت سر گذاشت

کلیدواژه